Egy belépőkapu bezárul, de egy másik kinyílik.
Október 15-i hatállyal végleg leáll az olasz nemzeti légitársaság, az október 14. utáni időpontokra már nem is árul repjegyeket.
A lépésre egy ideje lehetett számítani, miután néhány hete bejelentették, hogy október 15-én indítja szolgáltatásait a csődbe ment Alitalia helyébe lépő, szintén állami tulajdonú Italia Trasporto Aereo (ITA).
Az Alitalia közleményben tudatta, hogy október 15. utáni járatra szóló jeggyel rendelkező ügyfelek díjmentesen foglalhatnak át ugyanazon célállomásra egy korábbi időpontra. Alternatív megoldásként kérhetik a jegyár teljes visszatérítését is.
A milánói és római bázisokra építő ITA ötvenkét repülőgépből álló flottával kezdi meg működését, és hatvanegy útvonalon, negyvenöt célállomásra közlekedik majd. Az első amerikai járatok New York, Boston és Miami felé repülnek, a washingtoni és Los Angeles-i repülőutak pedig várhatóan 2022 nyarán indulnak.
Az Olaszország és az EU között létrejött megállapodás értelmében az ITA teljes mértékben átveszi át az Alitalia tulajdonát.
Szuperolcsó jegyekkel törne be a piacra egy norvég fapados légitársaság. A Norse Atlantic Airways nemrég jelentette be, hogy jövő nyáron indítja el hosszú távú járatait. Eközben itthon jelentős utasszám-növekedéssel indult a második félév a budapesti repülőtéren: júliusban 538 074 utast kezelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, ami megközelíti az év első hat hónapjának összforgalmát.
(Forrás: Travelweekly.com, fotók: Getty Images)
repülés | járat | csőd | ITA | Alitalia | új
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!