Close
Annyi levegőt tisztít meg a Volvo a Váci úton, mint egy kisebb erdő

Annyi levegőt tisztít meg a Volvo a Váci úton, mint egy kisebb erdő

Eddig azt hittük, egy hirdetés hatékonyságát az általa reklámozott termék vagy szolgáltatás megvásárlása, illetve igénybevétele nyomán keletkezett bevétellel lehet mérni. Ez a definíció továbbra is igaz, a Volvo viszont adott még egy jelentést a kifejezésnek.

A Volvo Autó Hungária újpesti irodaépületének egyik hatalmas falfelületén a márka egyik villanyautóját, a C40 Recharge-ot hirdetik – nyilvánvalóan cél az eladások növelése is, de ezzel a hirdetéssel mindannyian jól járunk.

A 149 négyzetméteres felület ugyanis 149 fával egyező mértékben semlegesíti a levegő nitrogén-dioxid tartalmát.

A főleg a dízelmotorokból származó nitrogén-dioxid (NO2) nemcsak üvegházhatású, tehát a globális felmelegedésért felelős gáz, hanem különféle légzőszervi károsodásokat okoz, csökkenti a tüdőfunkciót és a légúti fertőzésekkel szembeni ellenállóképességet, valamint kapcsolatba hozható szív- és érrendszeri megbetegedésekkel is. Hogyan tudja egy hirdetés felvenni vele a harcot?

Speciális titán-dioxid bevonattal: ezt vitték fel a hatalmas hálóra, amely így fény hatására fotokatalízist idéz elő, és a vele érintkező mérgesgázok akár 85%-át lebontja.

Egy ilyen háló költsége nagyjából duplája egy hagyományosnak – de Kozma Noémi, a Volvo marketingkommunikációs menedzsere nem így számol. „A megoldás kommunikációs és ökológiai értéke a megvalósítási díj nagyságán jóval túlmutató mértékű és jelentőségű, amelyre éppen ezért nem is annyira költségként, mint inkább a kommunikációs szakma jobb, fenntarthatóbb lehetőségeibe való befektetésként tekintünk” – mondja.

A képen tulajdonképpen 149 fa rejtőzik

Több, a fenntarthatóság iránt egyre inkább elkötelezett hirdető érdeklődött már náluk a technika iránt. „Örülnénk, ha a magyar reklámpiacon gombamód szaporodnának a hasonlóan környezetbarát megjelenések – fejezi ki reményét Kozma Noémi. Ők megteszik a magukét. – Jövő évben több ilyen megjelenéssel is tervezünk: ezek mindegyikét a mostanival megegyező levegőtisztító technológiával kezeljük majd.”

A spéci anyag nagyjából öt évig dolgozik. Mire tehát a Váci úti épületen feszülő titán-dioxidos C40 Recharge-hirdetés elvesztené a plusz funkcióját, és hagyományos hirdetésként működne tovább – ha nem cserélnék le addig –, a Volvo eladott személyautóinak fele már teljesen elektromos lesz, a fele pedig hibrid, két ciklus múlva, 2030-ra pedig kizárólag zéró közvetlen kibocsátású Volvo villanyautók készülnek majd.

Kilenc év múlva minden Volvo konnektoros lesz, de akkor már belsőégésű motor nélkül

2040-re a cég teljes klímasemlegességre törekszik, a Volvo Autó Hungária irodaépületének fűtés-hűtéskorszerűsítése már zajlik, ahogy a mini napelempark előkészítése is, így terveik szerint az energiaszükségletük 30-40 százalékát saját maguk lesznek képesek megtermelni. „Az ellátási láncunkban való környezeti hatások minimalizálásán felül a dolgozók jólétének és jogainak védelme, az egyenlőség előremozdítása is hangsúlyos szerepet élvez a mindennapjainkban: szeretnénk jó példával elöljárni az etikus és felelős üzletvitel terén” – mondja a marketingkommunikációs menedzser. Szerinte ennek is köszönhető, hogy a meglévő ügyfeleik mellett „a társadalmilag érzékeny, felelős és tudatos közönség egyre nagyobb része választja a Volvót mint a területen hiteles, mértékadó márkát, amelyet az értékközösség miatt tényleg büszkeség birtokolni”.

A cikk létrejöttét támogatta a Volvo Autó Hungária.

hirdetés | környezetvédelem | volvo | légtisztító

FOLYTASD EZZEL

A luxus új szintje a Balatonnál – Ilyen a LUA Resort télen

Fantasztikus őszi ízek és otthonos hangulat – Így varázsolt el minket a Macesz Bisztró

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram