Close
A túrakocsik jövőjét mutatja meg az Audi futurisztikus roadstere

A túrakocsik jövőjét mutatja meg az Audi futurisztikus roadstere

Az önvezető elektromos autók korában is lehet élvezni a luxust és a száguldást, ezt mutatja meg az Audi futurisztikus tanulmányautója, a nyújtható karosszériás Skysphere Concept.

Sokan aggódnak az autózás jövője miatt, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy a teljesen önvezető, tisztán elektromos hajtású járművek felé halad a világ, és a vezetés szerelmesei jogosan tartanak tőle, hogy éppen az autózás varázsa veszik majd el ebben a korban. Az Audi ezt cáfolja meg a most leleplezett futurisztikus tanulmányautójával.

5 literes, 120 lóerős V8-as motorral szerelt, 5,23 méter hosszú Horch 853 Cabriolet 1936-ból
Az ihletet a múlt század harmincas éveiben gyártott Horch-luxusautó, a 853 Cabriolet adta,

a márka tulajdonképpen az Audi elődjének tekinthető. Az alapítója, August Horch elvesztette a név feletti jogát, ezért a családnevét latinra fordítva hozta létre az Audit, amely később négy márka egyesülése után örökölte meg a jellegzetes négykarikás emblémáját.

A Skysphere Concept azt mutatja meg, hogy

az önvezető elektromos autók korában is lehet élvezni az autózást,

méghozzá kétféle módon, amihez még a karosszéria hossza is alkalmazkodik. Sport módban egy 4,94 méter hosszú roadster, amit saját magunk vezethetünk, Grand Touring módban azonban 25 centiméterrel előrébb kerülnek az első kerekek, a hossza 5,19 méterre nő.

A lenyűgözően elegáns túrakocsiban az utazás élménye kerül előtérbe,

és a műszerfal is ennek megfelelően változik. A Sport módban még előttünk lévő kormánykerék és a pedálok is behajtódnak, az egész műszerfal pedig egy csaknem másfél méter széles óriásképernyővé változik, ahol filmet nézni éppúgy lehet, mint videochatet folytatni.

A meghajtás nem kérdés az Audi jövőautójában, a hátsó kerekeket 632 lóerős elektromotor forgatja,

amivel a Skysphere Concept éppen olyan gyors, mint amilyennek kinéz, négy másodpercen belül gyorsul nulláról százra. A padlóba épített akkumulátora 80 kilowattórás, egy feltöltéssel 500 kilométert tehetünk meg teljesen önvezető módban.

A jövőbemutató roadsterben jól megférnek egymás mellett a futurisztikus és a múltidéző megoldások,

mint az érintőképernyős kezelőfelületek a klasszikus időmérő órával és pezsgőskészlettel. Az üléseket szintetikus mikroszálas anyaggal borították, de az utastérben felhasznált eukaliptuszfa és műbőr is fenntartható forrásból származik.

Elektromos jövő

Az Audi hamarosan még két tanulmányautóval jelentkezik, a Grandsphere és az Urbansphere a luxusautók és a városi modellek jövőjébe enged majd bepillantást. Nem először, hiszen a márka két éve leleplezett koncepciója szintén ezt a témát dolgozta ki. Az elektromos hajtás pedig egyre gyakoribb az Audi kínálatában, a márka legizgalmasabb modellje az e-tron GT.

FOLYTASD EZZEL
Igazi modern klasszikus ez az Aston Martin V12 Vantage
Valószínűleg James Bond is imádná az átalakított Aston Martinját
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom