Milyen automatizációs lehetőségek adottak a B2B értékesítés eredményességének és hatékonyságának a növelése céljából? Illetve mire lehet szükség ahhoz, hogy ezeket a célokat sikerüljön is elérni?
A cikkben erre a kérdéscsoportra fogjuk megadni a részletes választ, remélhetőleg megvilágítva a B2B sales automatizálásában rejlő komoly potenciált.
Így kezelhetők a B2B értékesítési feladatai mindig időben és elmaradás nélkül
Legyünk őszinték, mára az idő faktor az egyik legfontosabb tényezővé vált abból a szempontból, hogy egy-egy érdeklődőből sikerül-e ügyfelet formálni. Ha nem történik meg időben a lead kezelése, akkor az illető könnyen elmehet vásárlás nélkül.
Ebben segíthet az, ha a B2B értékesítésért felelős munkatársak mindegyike olyan szoftverben dolgozik, amely nem engedi a szükséges teendőkről való megfeledkezést. Például úgy, hogy névre szóló, határidővel ellátott teendőket rendel az adott értékesítőhöz.
Hogy ne kelljen sokáig keresgélni egy megfelelő szoftver vagy rendszer után, most segítünk a megoldásban. A modern CRM rendszerek azok, amelyekkel kivitelezhető az ilyesfajta átlátható és automatizált működés.
A CRM hozzáadott értéke a B2B értékesítés hatékony menedzselésében
Akár kimenő hívásról, akár beérkező telefonról van szó egy-egy érdeklődő esetében, a sales eredményességének esélyét nagyban növeli, ha minden szükséges információ egyetlen egy helyen érhető el. Vagyis a sales területért felelős kolléga pikk-pakk utána tud nézni, miről beszéltetek az adott érdeklődővel, illetve mik voltak a kifogások az értékesítési folyamat során. Ez az extra informáltság komoly segítség.
Ahogyan a marketing automatizálás során a MiniCRM által generált B2B értékesítési riportok is. Egy-egy ilyen tematikus riport segítségével rögvest nyomon követhető a marketing csatornák eredményessége, az új érdeklődők számának alakulása, valamint az árbevétel alakulása egyes időszakok és az értékesítők alapján.
A B2B értékesítés automatizálásának lehetőségei CRM segítségével
Hogyha automatizmusokkal is szívesen megtámogatnád és hatékonyabbá formálnád a B2B sales folyamatokat, akkor például beállíthatsz személyre szabott e-maileket, sms-eket és teendőket.
Sőt, ezzel együtt a kiküldött árajánlatokhoz kapcsolódó utánkövetés teendői, vagy alternatívaként az előmelegítő e-mail marketing kampányok is ide sorolhatók. Emellett pedig az elveszett érdeklődő kérdőív, illetve a beragadt érdeklődő eszkalálás szintén olyan feladatok lehetnek, amelyeknek az automatizálása szintlépést jelenthet a B2B sales eredményeit tekintve.
Vagyis nem is érdemes tovább magyarázni, mennyire komoly potenciál rejlik a B2B értékesítés automatizálására vonatkozó törekvésekben. Pláne akkor, ha a megvalósításhoz felhasználóbarát CRM rendszer használata történik.
(Szponzorált tartalom)
Álomszülte szálloda Dánszentmiklóson, pazar fine dining étteremmel
Ilyen egyedi és domináns ízekkel tud kényeztetni a világ egyik legjobb rumja

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!