A Risposte Turismo legfrissebb elemzése arra a következtetésre jutott, hogy két év kihagyás után, a pandémiát követően ismét felpörgött a bolognai bevásárlóturizmus. Ennek eredményeként pedig 2023-ben akár a kétmilliót is meghaladhatja majd a bevásárlóturisták száma.
Szakértők szerint a bevásárlóturisták kétmilliós számának elérése olyan eredmény lenne, ami jelentős hatással van az olasz gazdaságra és a társadalomra egyaránt.
A Risposte Turismo által végzett felmérésben több mint hatszáz olasz, amerikai, német, francia és brit turista vett részt, ötvennégy százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy
olaszországi látogatásának fő oka a vásárlás.
Az úti cél kiválasztásában pedig az akciók és egyéb kedvezmények, a látnivalók, turisztikai attrakciók közelsége, a tradicionális vagy egyedi termékek, a kereskedelmi kínálat és az elérhető szolgáltatások széles köre játszik közre.
A válaszadók hatvanegy százaléka azt is mondta, hogy a történelmi belvárosban és a bevásárlóutcákban található üzletek a kedvenc helyei a vásárláshoz, ezt követik a bevásárlóközpontok (negyvenkilenc százalék) és az egyéb üzletek (negyvenegy százalék).
Ugyanakkor ötből három turista vásárol állomásokon és repülőtereken.
A megkérdezett eladók nyolcvanegy százaléka bizakodóan tekint a jövőbe és hatvan százalékuk arra számít, hogy már az idei év végére is elmondhatja, hogy forgalma a járvány előtti időszakhoz képest is nőtt.
Karácsonykor is érdemes felkeresni Olaszországot. Ebben a cikkünkben tíz kihagyhatatlan adventi programjavaslatot gyűjtöttünk össze, itt pedig eláruljuk azt is, hova érdemes mennünk, ha a vásárlást a legjobb ételek megkóstolásával kötnénk össze.
(Forrás: Schengenvisainfo, fotók: Getty)
bevásárlóturizmus | vásárlás | turizmus | olaszország
Melyik a legbiztonságosabb hely a repülőn? Ez a kutatás elárulja
Újabb állomásokkal bővül az európai hálókocsis hálózat

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!