Két Boeing 777-es és egy Airbus került a szerencsétlen sorozatba.
A problémák a Heathrow-ról a szaúdi fővárosba, Rijádba tartó járaton kezdődtek, amely a Flightradar24 szerint kissé késve, brit idő szerint 14.47-kor szállt fel a Heathrow-ról, majd délután 4 óra 25 perckor, a horvát partoktól visszafordult, és 18 óra 32 perckor leszállt a kiindulási ponton.
Az ok vélhetően a ütközéselkerülő rendszer (TCAS) hibája volt, ami miatt a repülőgép nem felelt meg a szaúdi belépési követelményeknek.
Az utasokat a Heathrow környéki hotelekben szállásolták el éjszakára, a pótjárat vasárnap délelőtt 11 óra előtt indult, így 21 órát késett a menetrendhez képest.
A második gép, amely visszafordult, a Korzikán található Bastiába tartó Airbus A320-as volt, amely az út kétharmadánál, Svájc felett tett száznyolcvan fokos fordulatot, és három órával később ott szállt le, ahonnan az utasok elindultak. A járat végül másnap, több mint húsz órás késéssel érkezett meg.
A Bostonba tartó gép volt a három közül az, amelyik a legrövidebb időt töltötte a levegőben, mindössze tizenhat percet, miután 17.17-kor felszállt. Tizenháromezer láb magasan Gloucestershire felett fordult vissza, a Heathrow-n kialakult torlódások miatt azonban a visszaút kétszer annyi ideig tartott, mint az előző szakasz: a gépnek egy ideig Surrey felett kellett köröznie, mielőtt leszállhatott.
A légitársaság egyelőre nem közölte, hogy miért kellett visszafordulnia az utóbbi két gépnek. Vasárnap ugyannakor szintén volt egy incidens, a London City repülőtérről Malagába induló gép mindössze hét perccel a felszállás után fordult meg, és kilenc perccel később landolt kisebb technikai probléma miatt.
(Forrás: Independent, képek: Getty Images, Unsplash)
visszafordulás | British Airways | technikai hiba | Boeing 777Ráleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!