Close
A katicabogár ihlette ennek a Bugattinak a festését

A katicabogár ihlette ennek a Bugattinak a festését

A Bugatti vásárlói nagyra értékelik a különleges megoldásokat, és a limitált szériás Divo nemrég elkészült egyedi példányával a francia luxusmárka ismét bebizonyította a szakértelmét a kézműves kivitelezés terén – a Lady Bug névre keresztelt szuperautó fényezése két év munkájával született.

Minden egyes Bugatti egyedi megrendelésre készül, és nemrég meséltünk róla, hogy milyen utazásra viszi a francia márka a vevőjét, amelynek során kiválaszthatja a készülő szuperautójának legapróbb részletét is. A következő példány születése is így kezdődött, még 2018-ban, amikor a Bugatti bemutatta a Chiron még különlegesebb, limitált szériás változatát. A Divo amerikai vevője vetette fel az egyedi festés ötletét, amit a Bugatti mesterei két év munkájával váltottak valóra.

A pöttyös katicabogarak ihlették a képeken látható Divo festését, amelynek geometrikus mintája gyémántformájú alakzatokból áll, és harmonikusan illeszkedik a karosszéria sziluettjéhez. A látványos kontraszt eléréséhez a Bugattinál két egyedi, metálvörös és grafitszürke színt kevertek ki, de a molsheimi márka mestereinek ennél is több időbe,

másfél évbe telt a grafikai és technikai megoldások megtalálása és megvalósítása.

CAD segítségével tervezték meg a karosszériára tökéletesen illeszkedő mintát
A Lady Bug számára egyedi vörös színt kevertek ki a Bugattinál

A legnehezebb feladat az volt, hogy a kétdimenziós gyémántmintát úgy helyezzék el a Divo rafinált formájú karosszériáján, hogy a háromdimenziós felületen is tökéletes legyen a minta,

egy milliméteres eltérés is elég ahhoz, hogy tönkretegye a vizuális hatást.

A mintát tökéletesen kellett elhelyezni a tetővonalon, az ajtókon és a hátsó sárvédőkön is úgy, hogy egységes látványt nyújtsanak, ennek megtervezése pedig rettentő időigényes feladat volt.

A gyémántmintát fóliával vitték fel a karosszériára

A munka szépségét az adta, hogy a manapság divatos, egyszerű fóliázás helyett a klasszikus festéssel kerültek fel a gyémántminták a karosszériára, ezért ennek a technikáját is ki kellett dolgozni. A fóliából kivágott, összesen mintegy ezerhatszáz darab egyedi formájú gyémántot egy hordozófóliával illesztették a karosszériára, majd egyenként ellenőriztek minden egyes darabot, és

ha szükség volt rá, milliméterenként újra átrendezték a mintát.

Ha szükség volt rá, egyesével rendezték át a minta darabjait
Csak a fényezés két hetet vett igénybe

Az alaposságra azért volt szükség, mert utána a fóliával kirakott mintát festették le a Bugattinál, majd következett a sablon gondos eltávolítása. A metálvörös és a grafit színek többszöri lakkozással és polírozással váltak egységes felületté, a többrétegű festés kezelése pedig rendkívüli mélységet és ragyogást eredményezett.

A fényezőművésznek – mert a Bugattinál így hívják, aki kézzel festi az autókat – két hétbe telt, mire tökéletes munkát adott ki a kezéből.

„A lehetetlennek tűnő feladatot tökéletesen oldották meg a Bugatti tervezői – mondja az alkotásról Stephan Winkelmann, a Bugatti elnöke. – Büszkék vagyunk arra, hogy a vevőnk ízlésének és elvárásainak is sikerült megfelelnünk ezzel az egyedülálló autóval, ami megmutatja, mire képes a márka a kreativitás és kivitelezés terén.

A Divo egy autóipari remekmű, a művészet, a dizájn és a technika szimbiózisa.”

A Divo már az egyedi festés nélkül is különleges szuperautónak számít, a Chiron alapjára épülő Bugattit

a márka ikonikus nyolcliteres, tizenhat hengeres motorja hajtja, 1500 lóerővel,

ennél a típusnál legfeljebb 380 km/h sebességgel. A limitált szériából összesen negyven példány készült, ezek egyike a Lady Bug, amelynek értékéről mindent elmond, hogy a Divo még az egyedi opciók rendelése nélkül is nettó ötmillió euróba, azaz 1,8 milliárd forintnak megfelelő összegbe kerül.

Mit gondolsz a fényezésről?

87% Nagyon tetszik.
13% Nem az én stílusom.

Kézműves szupersportautó

Egy Bugattinál már a megrendelés is élmény, hiszen a márka molsheimi központjában egy stílustanácsadó segít kiválasztani a tökéletes konfigurációt. Az utazás során a márka múltjából is lehet inspirálódni, amit a Bugatti dizájnfőnöke még a lenyűgözően felszerelt otthoni irodájában végzett munkája során is megtehet.

FOLYTASD EZZEL
A hatvanas évek szülötte az egyik legérdekesebb Citroën
Olasz bőrművesek készítik a Bugatti méretre szabott utazótáskáit
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom