Close
A karosszériaépítés hagyományát ünnepli ez a gyönyörű sportautó

A karosszériaépítés hagyományát ünnepli ez a gyönyörű sportautó

A huszadik század leggyönyörűbb autóit alkották az olasz Carrozzeria Touring Superleggera műhelyében. Az alapításának 95. évfordulójára egy látványos sportautóval készültek.

1926-ban vette át Vittorio Ascari milánói karosszériaépítő cégét két ügyvéd, Felice Bianchi Anderloni és Gaetano Ponzoni, és a vállalkozásuknak a Carrozzeria Touring nevet adták. A huszadik század első felében virágoztak ezek a műhelyek, ahol az autógyártók által készített járóképes alvázakra álmodtak egyedi karosszériákat a vevők igényeinek megfelelően.

A Carrozzeria Touring a huszadik század első felének legszebb autóit készítette, alkottak karosszériát az Alfa Romeo 8C-re és a BMW 328-ra, majd az ötvenes években számtalan Ferrarira és Maseratira. Az Aston Martinnak is dolgoztak, és a brit márka

a Touring által szabadalmaztatott Superleggera, azaz „szuperkönnyű” építésmódot is átvette.

A hatvanas évekre, az önhordó karosszériák megjelenésével az autógyártók egyre inkább sorozatgyártásban készítették a felépítményeket, 1966-ban a Touring is csődbe ment. A védjegyet azonban megőrizték, és 2006-ban egy családi vállalkozás támasztotta fel újra, hogy veteránok felújítása mellett új modelleket is készítsen.

A Carrozzeria Touring Superleggera újkori történelmének egyik legemlékezetesebb darabja az Alfa Romeo 8C-ből kis sorozatban épített Disco Volante, egy ötvenes évekbeli koncepció feltámasztása, de a milánói műhely nevéhez fűződik a MINI roadster-tanulmányautója,

a Vision Superleggera, amely akár ebben a formában gyártásba kerülhetett volna.

Az olasz manufaktúra folytatja a karosszériaépítés hagyományait,

például a 2020-ban bemutatott Aero 3-mal, ami a Ferrari F12 Berlinetta újragondolt változata. A 6,3 literes, 740 lóerős V12-es motorja változatlanul került át a maranellói sportautóból, de teljesen új karosszériát szabtak rá, amelynek legérdekesebb része a függőleges hátsó szárnya.

Idén már az alapításának 95. évfordulójára készült egy újabb gyönyörű sportautóval a Touring.

Az Arese RH95 a cégnek otthont adó milánói városrészről kapta a nevét. A karosszériája sokkal különlegesebb az alapokat adó Ferrari 488 GTB-nél, a szénszálas anyagból készült, felfelé nyíló ajtók például a tetőbe is belenyúlnak.

A műszaki tartalom ezúttal sem változott, és nincs is vele gond, hiszen a 3,9 literes biturbó V8-as Ferrari-motorja 670 lóerőre képes, amivel kereken három másodperc alatt gyorsul százra és 330 km/órával száguldhat. A Carrozzeria Touring Superleggera fél év alatt készül el egy példánnyal,

az árát nem árulták el, de alighanem a vevőket nem is igazán érdekli.

Carrozzeria mesterfokon

Nem a milánói Touring az egyetlen, amely folytatja a karosszériaépítés nemes hagyományait. A Rolls-Royce nemrég jelentette be, hogy Coachbuild néven külön részleget alapított az egyedi megrendelések teljesítésére, és a Bugattinál is hajlandók különleges formákat alkotni, ha a vevő megfizeti.

manufaktúra | milánó | karosszériaépítő | prototípus | carrozzeria touring

FOLYTASD EZZEL

A Peugeot, ami drágább volt, mint egy Jaguar

Olyan a Dacia új koncepcióautója, mintha egy disztópikus sci-fi filmből gurult volna ki

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Ha imádod a legminőségibb dizájnt, ez a hazai lakberendező cég lesz a mennyországod
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom