A vállalat ötven százalékos növekedést ért el 2021-ben 2020-hoz képest, ami simán felülmúlja a márka világjárvány előtti teljesítményét.
Sem az áremelkedések, sem az infláció nem akadályozhatja meg a Chanelt abban, hogy figyelemre méltó eladási adatokat realizáljon. A Business of Fashion információi szerint 2021-ben a francia divatház 15,6 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami ötven százalékos növekedés a 2020-as, és huszonhárom százalékos bővülést jelent a 2019-hez képest.
Így a luxusmárka tavalyi éve jóval meghaladta a márka világjárvány előtti teljesítményét.
A Chanel legjobban teljesítő termékei a ruházati cikkek, az ékszerek de az órák, az illat- és szépségipari üzletága is nagy sikert aratott. Ezt a kifejezetten figyelemreméltó forgalmat a Chanel részben az áremeléseknek tudja be, hiszen a cég 2021-ben háromszor, majd az év elején még egyszer megemelte árait a növekvő anyag- és munkaerőköltségek miatt.
Márciusban a Reuters arról számolt be, hogy
a Chanel néhány ikonikus terméke akár dupla annyiba is kerül, mint a járvány előtti időszakban.
A piaci bővülés ellenére a Chanel továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy ruháit vagy ékszereit kizárólag kiskereskedelmi környezetben adja el vevőinek. Bár a márka számára is kulcsszerepet játszanak a digitális platformok a vásárlókkal való kommunikációban, továbbra sem tervezik, hogy online értékesítenének.
(Forrás: RobbReport, fotók: Getty Images)
divat | ruhamárka | luxusmárka | áremelkedés | chanelEgy Common Projects vagy Grenson sneakerrel az éjszakai és az üzleti világban is stílusosat villanthatunk
Ilyen káprázatos Hailey Bieber a Tiffany új kollekciójának arcaként
