Close
Az elegancia hatalma – Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Az elegancia hatalma – Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Tavasszal a Comói-tó mellé költözik a világ legcsodálatosabb veterán autói közül félszáz. Az utánozhatatlan stílus az alap, a ritkaság és a kalandos sors pedig a fűszer, ami igazán érdekessé teszi a kocsikat és az egész rendezvényt.

Az olasz elit kedvenc szállodája, a Villa d’Este először 1929-ben adott helyet ilyen rendezvénynek, ezért az idei mottó „The Symphony of Engines – 90 years of the Concorso d’Eleganza Villa d’Este & BMW Automobiles” volt. A kétszeres jubileumot a BMW külön kiállítással ünnepelte, ahol olyan járműveket mutattak be, amelyek megjelenésükkor műszaki szempontból valamilyen elsőséggel szolgáltak. A Concorsón nyolc kategóriában ötvenkét veterán autót indítottak, íme egy csokor a legszebbekből.

Mi lehetne elegánsabb, mint egy Rolls–Royce? A főtámogató BMW minden évben elhoz néhányat a luxuskocsik közül, és a park leglátványosabb részén állítja ki őket
Pininfarina (Ferrari) 512 S Modulo és Ferrari 275 GTB/4. A „Legjobb dizájn”, illetve a „A legszebb motorhang” és a „Legszebb autóikon” díját nyerték. A Modulo 1970-ben készült, de csak tavaly óta van motorja
A Pinin Farina stúdió fiatal zsenije, Aldo Brovarone tervezte a Ferrari 250 GT Berlinetta Competizionét 1955-ben. Részleteiben nagyon hasonlít az Ingrid Bergman részére készült egyedi 375 MM Coupéra
Aston Martin V8 Vantage – Elton John; Porsche 959 – Herbert von Karajan. Külön kategóriában versengtek a híres muzsikusok kocsijai
Egy géniusz (egyik) mesterműve: Marcello Gandini és a Lamborghini Marzal. Az 1967-ben készült kocsi megnyerte kategóriáját, valamint a 16 évesnél fiatalabb nézők díját
Ezek a konceptautók! A Marzal és a Modulo között a nem kevésbé különleges Gyro-X. Egyszemélyes, kétkerekű, giroszkóp stabilizálja
Bentley 4 ¼ Litre Cabriolet, 1936. A felénk nem túl ismert Antem cég karosszálta az USA-ból érkezett, rendkívül formás kocsit
Ferrari 342 America Cabriolet (Vignale, 1952), Jaguar XK 120 Supersonic Coupé (Ghia, 1952) és Siata 208 S Spider (Motto, 1953). Ez utóbbi lett a kategória második helyezettje
Egykor Mario del Monaco operaénekes hajtotta ezt a Maserati Mistral 4000 Spidert. A Lamborghini Miura P 400 S pedig a slágerénekes Little Tony tulajdona volt – hármat is birtokolt, ez az utolsó
Kilátás a Comói-tóra. Elöl Vauxhall, Minerva és Lancia. Mögöttük középen Elvis Presley BMW 507-ese, hanglemezt mintázó talapzaton
„Small and Perfectly Formed: The Coachbuilder’s Art in Miniature” volt a kategória neve, ahol ezt a Seat Nardi 750 GT-t indították. 1964-ben készült Zaragozában
A Király autója megint. A Presley-féle 507-est a BMW saját restaurátorműhelyében újították fel. Előtérben egy 1928-as Minerva Type AF Berline Transformable
Az idei Concorso Best of Show díjasa, az Alfa Romeo 8C 2900 B Berlinetta Touring. Az 1937-es kocsi az autótechnika abszolút csúcsát jelentette; sornyolcas, 180 lóerős, könnyűfémből készült motor két kompresszorral, független kerékfelfüggesztés… és persze Touring Superleggera karosszéria!
A Pontiac fejlesztőmérnöke, Herb Adams tervezte és rajzolta, három angol lakatos kalapálta a Vivant 77 nevű kocsit. Belül 370 köbinches Pontiac erőforrás lapul
A Ferrari 275 GTB/4 sem valami nagy, de a Le Mans-i 24 óráson indított CD Panhard LM 64 még kisebb. Motorja csak kéthengeres, 848 köbcentis boxer, de 0,12-es légellenállási tényezője révén 225 km/h végsebességre volt képes
A sárga irigység kocsija? Bizzarrini GT Strada 5300, 1966. Giotto Bizzarrini a Ferrari 250 GTO tervezésével szerzett hírnevét később saját nevét viselő autóival kamatoztatta
Alfa Romeo 1900 Super Sprint La Fléche, 1955. Az egyedi Vignale karosszériát viselő gépcsoda alulmaradt egy sirályszárnyas Mercedes 300 SL-lel szemben…
Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider, Zagato. A kis sportkocsi nála négyszer nagyobb hengerűrtartalmú gépeket győzött le a Mille Miglián
Austin Seven 850 Beach Car prototípus. A BMC Experimental Department készítette 1960-ban. Egyedi darab
A Maserati fivérek alapították az OSCA céget. Ez egy Frua által karosszált MT4 1450, 130 lóerős, összesen két ilyen készült

(A szerző felvételei.)

Ez is érdekelhet:

A kaland folytatódik
Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom