Legalábbis azt a részét biztosan, hogy egyszerűen és gyorsan meg tudjuk közelíteni vonattal vagy autóval.
A napokban lezúdult óriási eső utáni károk eléggé deja vu-érzést adhatnak azoknak, akik a Dunakanyarban élnek valahol Nagymaros és Szob között, vagy gyakran járnak oda, mivel nettó ugyanez történik minden évben.
Szóval újfent megtörtént, hogy a csütörtök délutáni esőzés következtében 1700 méteres szakaszon, tízezer köbméternyi sár- és kőlavina öntötte el a vasúti pályát Nagymaros és Szob között, a ugyanannál a Dömösi átkelésnél, ahol ez évről évre bekövetkezik.
A MÁV szakemberei délelőtt felmérték a károkat, a MÁV FKG pedig megkezdte a helyreállítást.
Azonban a dolog nem lesz túl gyors: várhatóan augusztus közepén indulhat meg a vonatközlekedés, de az is csupán egy vágányon.
A cél, hogy a szeptemberi iskolakezdéstől már mindkét vágányon biztosítsák a vonatforgalmat. Addig a Budapest–Szob vonal Nagymarostól északra lévő szakaszára utazók pótlóbuszokat, illetve vonatpótló hajókat vehetnek igénybe. A 12-es számú főút lezárása miatt a Nagymaros és Szob közötti pótlóbuszok kerülő úton, Kóspallag–Márianosztra felé közlekednek.
A Szob alsó és Zebegény megállóhelyekre utazók a Szob–Zebegény között közlekedő pótlóbuszt vehetik igénybe. Nagymaros és Zebegény között pedig vonatpótló hajók járnak. Ezek a hajók egyébként Zebegénytől Nagymarosig körülbelül 25-30 perc alatt jutnak el, viszont készüljünk fel, hogy visszafelé, Nagymarostól Zebegénybe körülbelül egy óra a hajóút.
Itt lehet megnézni a pontos forgalmi változásokat.
(Fotók: Getty, nyitókép: MÁV)
máv | zebegény | helyreállítás | hír | eső | időjárás
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!