Close
Egy brit manufaktúra megváltoztatja a veteránautózás jövőjét

Egy brit manufaktúra megváltoztatja a veteránautózás jövőjét

A veterán járművek és az elektromos hajtás szókapcsolat eddig ritkán szerepelt egy mondatban. 

Azt már megszokhattuk, hogy autók átépítésével foglalkozó kisebb-nagyobb manufaktúráktól különleges dolgokra lehet számítani. A nagyobb gyárak közül a Jaguar és az Aston Martin már csinált hasonlót, de a Silverstone-ban működő Lunaz sem kíván lemaradni: régi, ikonikus luxusautókat és sportkocsikat alakít át elektromos hajtásúvá.

Három autócsodáról van szó: egy 1961-es, tekintélyes Rolls-Royce Phantom V-ösről, egy 1953-as Jaguar XK120-asról és egy 1956-os Rolls-Royce Cloudról.

Jelenleg ezen a három modellen dolgozik a csapat, ráadásul nem kispályás szakemberekkel, a Ferraritól, a Jaguartól és a McLarentől igazolt alapembereket (akiket egyébként John Hilton, a Renault egykori Forma–1-es technikai igazgatója irányít).

Természetesen a transzformáción átesett kultikus négykerekűek mindenben megfelelnek a modern villanyautó-követelményeknek, tehát gyorstöltőt, menetstabilizálót, kipörgésgátlót, az utazás kényelmének biztosítása érdekében érintőképernyős felületet, műholdas navigációs rendszert, beépített wifit, és klímaberendezést kapnak.

A két Rolls-Royce-ba 120, a Jaguarba pedig 80 kWh kapacitású akkumulátort szerelnek.

Az autók mindegyikéhez egyedi hajtásláncot állítanak össze többek között a típus személyisége és a helykapacitás függvényében. A Jaguar XK120 gyakorlatilag késznek mondható, azaz nyilvánosak a műszaki adatai is: a két beépített villanymotor összteljesítménye 380 lóerő, a maximális forgatónyomaték 700 Nm.

Novemberben már megvásárolhatóak lesznek az elektromos veterán autók, darabonként 350 ezer angol fontba (kb. 130 millió forintba) kerülnek.

A kaland folytatódik

Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Motorius.com)

Close