Close
Ezért az öt csodaautóért odáig voltunk idén

Ezért az öt csodaautóért odáig voltunk idén

Nem volt könnyű válogatni a felhozatalból, de két Lamborghininek is sikerült bekerülnie az úgymond top 5-be. 

Maserati MC20

MC20 néven hasít a Maserati modenai gyárából frissen kigurult szuperautója. A vadiúj modell nem kisebb terhet cipel majd, minthogy visszavezesse a Maseratit az autósportba, tehát az alapváltozat és a kabrió mellett kifejezetten versenyzésre felkészített verzió is feltűnhet.

A lenyűgöző formájú kétüléses Maserati 4,67 méter hosszú, 1,9 méter széles, 1,2 méter magas, de az igazán meglepő adat a tömege: csupán ezerötszáz kilogramm.

Lamborghini Huracán STO

Első ránézésre azt hihetnénk, hogy egy versenyautós videójátékból kelt életre, és ha belegondolunk, nem is tévedünk olyan nagyot.

Merthogy a Lamborghini Huracán Super Trofeo Omologato valóban megméreti magát az olasz gyártó márkakupáján, tehát az STO a versenyautó forgalomba megálmodott változata.

Lamborghini Essenza SCV12

Az autó a gyár történetének legerősebb szívómotorját kapta meg. Stefano Domenicali elnök-vezérigazgató nem fukarkodott a magasztos jelzőkkel az autóval kapcsolatban, szerinte az a létező legtisztább pályaélményt adja, továbbá tökéletes elegye a sportautógyártói hozzáállásuknak és a motorsportok iránti szenvedélyüknek.

Csupán negyven darabot gyártanak a verseny prototípusok által ihletett hiperautóból, melynek vásárlói különleges eseményekre meghívót kapva egzotikus versenypályákon tesztelhetik új kedvencüket.

Koenigsegg Gemera

Teljesen új járműkategóriát teremtettek a műszakilag és formailag is új irányt képviselő modellel: a mega-túraautót.

Meglepően tágas és kényelmes a Gemera a sportautókhoz képest: négy felnőtt fér el az utastérben – plusz jut hely a csomagoknak is –, a beszálláshoz pedig két, meglehetősen nagy, felfelé nyíló ajtó áll rendelkezésre.

Aston Martin Vantage Roadster

A modell kifejezetten elegáns és mutatós lett, az pedig már csak extra izgalmat jelent, hogy a kabrió szövetből készült teteje 6,7 másodperc alatt nyitható és 6,8 másodperc alatt csukható, 50 km/h sebességig menet közben is – ez pedig a maga nemében világrekordnak számít.

A legfontosabb számokról azt mindenképpen érdemes tudni, hogy a hátsókerék-meghajtású Vantage Roadstert négyliteres, V8-as, 510 lóerős biturbó motor hajtja. 306 km/h végsebességet lehet belőle kisajtolni, nulláról százra 3,7 másodperc alatt gyorsul fel. A váltója nyolcfokozatú automata, a hétfokozatú kézi mostantól a kupéhoz kérhető, már nem csak limitált szériában.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Wheelsage, Lamborghini, Maserati, Aston Martin)

FOLYTASD EZZEL
Közelebb hozza az elektromos autózást a Mercedes-Benz
A moszkvai éjszakát az új Rolls-Royce Ghosttal hódítanánk meg
Megjelent a Roadster negyedik lapszáma.

Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, és akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak.
Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom