Close
Ezért az öt csodaautóért odáig voltunk idén

Ezért az öt csodaautóért odáig voltunk idén

Nem volt könnyű válogatni a felhozatalból, de két Lamborghininek is sikerült bekerülnie az úgymond top 5-be. 

Maserati MC20

MC20 néven hasít a Maserati modenai gyárából frissen kigurult szuperautója. A vadiúj modell nem kisebb terhet cipel majd, minthogy visszavezesse a Maseratit az autósportba, tehát az alapváltozat és a kabrió mellett kifejezetten versenyzésre felkészített verzió is feltűnhet.

A lenyűgöző formájú kétüléses Maserati 4,67 méter hosszú, 1,9 méter széles, 1,2 méter magas, de az igazán meglepő adat a tömege: csupán ezerötszáz kilogramm.

Lamborghini Huracán STO

Első ránézésre azt hihetnénk, hogy egy versenyautós videójátékból kelt életre, és ha belegondolunk, nem is tévedünk olyan nagyot.

Merthogy a Lamborghini Huracán Super Trofeo Omologato valóban megméreti magát az olasz gyártó márkakupáján, tehát az STO a versenyautó forgalomba megálmodott változata.

Lamborghini Essenza SCV12

Az autó a gyár történetének legerősebb szívómotorját kapta meg. Stefano Domenicali elnök-vezérigazgató nem fukarkodott a magasztos jelzőkkel az autóval kapcsolatban, szerinte az a létező legtisztább pályaélményt adja, továbbá tökéletes elegye a sportautógyártói hozzáállásuknak és a motorsportok iránti szenvedélyüknek.

Csupán negyven darabot gyártanak a verseny prototípusok által ihletett hiperautóból, melynek vásárlói különleges eseményekre meghívót kapva egzotikus versenypályákon tesztelhetik új kedvencüket.

Koenigsegg Gemera

Teljesen új járműkategóriát teremtettek a műszakilag és formailag is új irányt képviselő modellel: a mega-túraautót.

Meglepően tágas és kényelmes a Gemera a sportautókhoz képest: négy felnőtt fér el az utastérben – plusz jut hely a csomagoknak is –, a beszálláshoz pedig két, meglehetősen nagy, felfelé nyíló ajtó áll rendelkezésre.

Aston Martin Vantage Roadster

A modell kifejezetten elegáns és mutatós lett, az pedig már csak extra izgalmat jelent, hogy a kabrió szövetből készült teteje 6,7 másodperc alatt nyitható és 6,8 másodperc alatt csukható, 50 km/h sebességig menet közben is – ez pedig a maga nemében világrekordnak számít.

A legfontosabb számokról azt mindenképpen érdemes tudni, hogy a hátsókerék-meghajtású Vantage Roadstert négyliteres, V8-as, 510 lóerős biturbó motor hajtja. 306 km/h végsebességet lehet belőle kisajtolni, nulláról százra 3,7 másodperc alatt gyorsul fel. A váltója nyolcfokozatú automata, a hétfokozatú kézi mostantól a kupéhoz kérhető, már nem csak limitált szériában.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Wheelsage, Lamborghini, Maserati, Aston Martin)

legjobb | Maserati | lista | lamborghini | idei

FOLYTASD EZZEL

Villámgyorsak – hat elektromos hajtású szupersportautó

Eredeti áruk töredékéért lehet szó szerint viharvert szuperjachtokhoz jutni

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram