Ősszel a divat és a dizájn fővárosává változik Budapest

Divatbemutatók, kiállítások, tárlatvezetések, showroom-látogatások, izgalmas előadások és kerekasztal-beszélgetések. A Magyar Divat & Design Ügynökség ősszel egy olyan tematikus rendezvénysorozattal érkezik, amelynek köszönhetően Budapest valódi divat- és dizájnfővárossá változik. A következő hónapok során hazánk kreatívipari tehetségeit és izgalmas alkotásaikat számos itthoni és nemzetközi rendezvény keretében ismerheti meg a közönség. Mindemellett regionális együttműködésben a környező országok alkotói is szerepet kapnak.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) ősszel a Fashion & Design Autumn tematikus rendezvénysorozat keretében a nemzetközi kreatívipari fővárosok közül Párizst és Milánót veszi célba, de budapesti és online programokkal is készül, hogy felhívja a divat- és dizájnipar iránt érdeklődők, valamint a nagyközönség figyelmét a magyar és regionális tehetségekre. Szeptemberben két olyan világhírű külföldi rendezvényen biztosít szereplési lehetőséget a magyar márkáknak, mint a divatvilág egyik fellegvárának tartott Milano Fashion Week, vagy az egyik legnevesebb lakberendezési szakkiállítás, a Maison&Objet szakvásár. Majd októberben Budapesten nyitja meg fizikai és virtuális kapuit a 360 Design Budapest kiállítás, amely a formatervezőknek nyújt lehetőséget, hogy alkotásaikkal lenyűgözzék a magyar innovatív és fenntartható dizájnra nyitott publikumot.

A hónapban még a Budapest Central European Fashion Week is várja a nemzetközi divatipari szakembereket és a sajtó képviselőit, hogy látványos divatbemutatókon keresztül adjon teret az egészen fiatal tehetségeknek, a már elismert magyar divattervezőknek és a regionális dizájnereknek is. Bár már kissé a télbe átnyúlva, de a Fashion & Design Autum még december elején is tartogat izgalmas programot. A rendezvénysorozat lezárásaként a Budapest Fashion & Tech Summit digitális, divatipari konferenciára csatlakozhatnak be a világ bármely pontjáról azok a nézők, akik nyitottak a divatipari innovációkra, új trendekre, az iparági fenntarthatósági törekvésekre.

A Fashion & Design Autumn keretében a nemzetközi nagyközönség előtt húsz, míg a hazai érdeklődők előtt több mint félszáz tervező mutatkozik be, széles körben szemléltetve ezáltal a magyar tervezők kreativitását. A látványos programok mellett az eseményeknek köszönhetően szakmai előadásokon és kerekasztal-beszélgetéseken keresztül több hazai, V4-es és nemzetközi divat- és formatervező személye ismerhető meg, illetve a kreatívipari gondolkodók és szakértők véleménye is.

"Ezek a hazai és külföldi divat- és dizájnipari események jelentik a tervezők, a gyártók, a forgalmazók és a potenciális vásárlók első számú találkozási pontját. A rendezvényeken bemutatkozó tervezők olyan szakmai kapcsolatokra tehetnek szert, amelyekre akár a későbbiekben is erőteljesen építkezhetnek. Kiváló lehetőség arra, hogy a magyar tervezők felkeltsék a külföldi megrendelők figyelmét, és ezzel megalapozzák a nemzetközi piacra lépésüket, illetve a hazai közönség megismerje a magyar divat- és dizájntermékek sokszínűségét. Ezek mentén haladva hosszabb távú célkitűzésünk, hogy régiós központtá alakítsuk Budapestet" – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Az MDDÜ egyik fő stratégiai célkitűzése, hogy javítsa a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, amellyel hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához, valamint ösztönzi azok exportkészségét is.

A nemzetközi véráramba való bekapcsolódással, illetve az ismertebbé váló magyar márkákon keresztül erősödhet az országimázs, továbbá szélesebb körben mutatja be hazánk kulturális sokszínűségét, és ezzel együtt Magyarországot.

A Fashion & Design Autumn programjai:

Maison & Objet

A Maison & Objet nemzetközi dizájnvásárt Európa három legmeghatározóbb belsőépítészeti rendezvényének egyikeként tartják számon. Szeptember 9–13. között Párizsban, a méltán híres dizájnipari szakvásáron a szakmai zsűri által kiválasztott tíz magyar formatervező fogja bemutatni alkotásait, továbbá az MDDÜ nagysikerű Design Lab programja során elkészült kimagasló minőségű, szériaérett dizájntárgyak is helyet kapnak a VIA kiállítóterében, a Paris Design Week keretein belül.

Milano Fashion Week

Szeptember végén, 21–27. között az egyik legnevesebb nemzetközi divatszakmai eseményen, a Milano Fashion Week keretein belül találkozhatunk a tehetséges magyar divattervezőkkel, akik ismét lehetőséget kapnak, hogy az olasz divatfőváros kifutóin mutassák be alkotásaikat és a 2022-es tavaszi-nyári kollekcióikat.

360 Design Budapest

Az MDDÜ hazai színtéren ismét megvalósítja a tavalyi évben kiemelkedő sikert aratott, négy nemzetközi díjjal kitüntetett 360 Design Budapest kiállítást október 4–10. között a Bálnában. A rendezvény célja a magyar, regionális és az idei év újdonságaként a pályakezdő formatervezők széles körű ismertségének növelése, valamint a hazai dizájnmárkák nemzetközi piacra lépésének támogatása.

Budapest Central European Fashion Week

Az MDDÜ negyedik éve rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Weeket október 16–17. között a Bálnában. A magyar és régiós tervezőknek, valamint a Young Talents Program pályakezdő tehetségeinek élőben nyílik lehetősége bemutatni legújabb 2022-es tavaszi-nyári kollekciójuk darabjait.

Budapest Fashion & Tech Summit

Az MDDÜ a 2020-as nagy sikerű digitális rendezvénye után 2021. december 1–2. között ismét online térben rendezi meg a Budapest Fashion & Tech Summit divatipari konferenciát. A rendezvény a fenntarthatóság, a tudásmegosztás, a kulturális örökség, valamint az e-kereskedelem és a megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelíti meg és mutatja be a divatipar jövőjét. A programok a BFTS hivatalos Facebook-oldalán lesznek követhetőek.

(Fotók: MDDÜ)

Magyar Divat & Design Ügynökség | budapest | divatbemutató | design | showroom

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom