Nem elég, hogy bivalyerős motorokat kaptak a Ferrari Icona sorozatának Monza SP1 és SP2 névre keresztelt darabjai, hanem végletekig letisztult formájuk is kivételesnek mondható.
A két vadiúj típus a márka 1948-as legendás modelljének, a 166 MM-nek állít emléket. Természetesen limitált kiadásban gördülnek le a szalagról az egyedi építésű, lenyűgöző formájú modellek, melyek tető nélküli, teljesen nyitott sportautók
Olaszországban barchettának, azaz kis csónaknak hívják az ilyeneket.
Kettejük közül az együléses SP1-ben értelemszerűen csupán egyvalaki, az SP2-ben viszont ketten élvezhetik a menetszelet, ami mi tagadás, hasít is rendesen, ha a járgány jóval háromszáz fölötti végsebességére gondolunk.
A további adatokat illetően az autó 4,66 méter hosszú, 1,16 méter magas, 1,5 tonna súlyú. 6,5 literes, 810 lóerős motor hajtja, százra 2,9, kétszázra 7,9 másodperc alatt gyorsul fel.
Mindezek tehát azt jelentik, hogy a Ferrari történetének legerősebb szívómotorját találjuk a gépházban.
Ha hinni lehet a gyártónak, a sofőr szinte teljesen olyan élményt kap, ha egy magányos sztrádán tövig nyomja a pedált, mintha Forma-1-es autóban ülne.
Ezt bizonyára csak fokozza a bukósisak viselésének érzése is, ami mondjuk kétszáz fölötti tempónál tető és gyakorlatilag szélvédő hiányában abszolút indokolt lehet (bár egyedi technológiával a építettek a műszerfalba egy apró szélvédőt, de ez nem tűnik túl hatékonynak).
Azt viszont nem tudni, hogy a háromküllős sportkormánnyal és egészen különleges váltóval felszerelt limitált széria pontosan hány legyártandó autót jelent.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Deezen)
nyitott | monza SP2 | Ferrari | monza SP1 | Icona szériaEzt a két koncertet vétek lenne kihagyni az ősszel
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!