A Garmin új okosóráival becélozta a legfelsőbb kategóriát

Az új széria olyan luxusmárkákkal kíván versenyre kelni, mint a Rolex, az Omega és a Breitling. Igen, az árképzés területén is. A kérdés már csak az, hajlandóak lesznek-e százezreket fizetni az emberek egy olyan okosóráért, amely mechanikusnak álcázza magát, és szűk szegmensre koncentrál.

A Garmin mindenesetre abban reménykedik, hogy igen. Korábban is készítettek már olyan időmérőket, amelyek inkább hagyományos karórának tűntek semmint okoskütyünek (például Vivomove HR), elvégre sokan gondolkodnak úgy, hogy legszívesebben egy jó minőségű, klasszikus karórát hordanának a csuklójukon, ugyanakkor a modern és hasznos okosságokról sem szeretnének lemondani. Mindezért cserébe pedig hajlandóak jó mélyen a zsebbe nyúlni.

A MARQ széria öt különböző modellből áll: Aviator, Expedition, Driver, Captain és Athlete.

A nevük igencsak árulkodó, mindegyik óra speciális igényeket kíván kiszolgálni, konkrétan olyan személyeket, akiknek a hajózás, az autóversenyzés, a repülés, a túrázás vagy a sportolás a hivatása, de legalábbis a legfőbb hobbija.

Ami az összeszerelés minőségét és az anyagokat illeti, valóban prémium kategóriáról beszélhetünk, hiszen mind az öt modell titántokkal, kerámia funkciógyűrűvel és zafírkristály üveggel, valamint a legerősebb napfényben is könnyedén leolvasható számlappal rendelkezik.

A széria képviselői abban is megegyeznek, hogy mindegyikben megtalálhatóak a márkától megszokott okosfunkciók, mint például az értesítések megjelenítése, a GPS, az aktivitásfigyelés, az alvásmonitorozás, a pulzusmérő, a véroxigénszint-mérő és a beépített zenetárolási lehetőség. Szintén minden modellre igaz, hogy rendkívül strapabíróak, és száz méretig vízállóak is.

A különbségek pedig abban rejlenek, hogy amíg az autóversenyzőknek szánt modellben például versenypályák adatait tekinthetjük meg, a megtett körök részidejét és a sebességünket mérhetjük, addig a pilótáknak készített verzió többek között az időjárásról tájékoztat, térképekkel szolgál, és vészhelyzet esetén elnavigál a legközelebbi repülőtérig. A legáltalánosabbnak mondható példány az Athlete, amely ideális lehet a futás vagy a kerékpározás szerelmeseinek is, elvégre rengeteg teljesítménymutatóval és futóapplikációval szolgál, sőt még a legközelebbi futópályát is segít megtalálni.

Ami az árazást illeti, a legolcsóbb 1500 dollárba, a legdrágább pedig 2500 dollárba, vagyis közel 700 ezer forintba kerül. Sok tekintetben sikerült tehát egy valóban prémium kategóriás órát gyártani, ugyanakkor kérdéses, lesz-e rá igény.

A Garmin láthatóan szeretné betölteni az űrt a tradicionális és az okosórák között, de talán épp emiatt meg is rekedhet valahol félúton a senki földjén.

Arról nem is beszélve, hogy a magas árcédula miatt még nem kerülhet egyből egy polcra olyan márkákkal, mint az Omega vagy a TAG Heuer. Ha az ember 700 ezer forintért egy Rolexet vesz, biztos lehet benne, hogy ötven év múlva értéket adhat majd át a gyerekének, ám ha ugyanannyiért ilyen okosórát vásárol, az pár évtized múlva nem lesz más, mint elavult technológia. Ettől függetlenül persze érdekes megfigyelni, hogyan próbál egy okosóra-gyártó betörni a luxusórák világába.

Ez is érdekelhet:

Arany-e a középút? – Kipróbáltuk a Fitbit Versa okosórát

Ha 2015-öt írnánk, pompás társ lenne abban, hogy megértsem, mit várok tőle, aztán ott is maradna mellettem, de csak edzéshez és alváshoz.

(Képek: Garmin)

kollekció | omega | funkció | óra | Rolex

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom