Ha pénztárcabarát menekülőutat keresel a tél elől, van egy ötletünk

Az Omio összegyűjtötte a legjobb nyugat-európai úti célokat, ahol az ember viszonylag gazdaságosan vakációzhat.

Az utazási oldal Belgium, Németország, Franciaország, Olaszország, Hollandia, Ausztria, Svájc és Spanyolország száz legnépszerűbb úti célját rangsorolta az ingyenes látnivalók száma, a tömegközlekedés, valamint az ételek és italok árai alapján, de figyelembe vették a városnéző túrák költségeit és a nyilvános ivókutak számát is.

Ezek alapján a dél-spanyolországi Granada tűnik a legjobb választásnak, ahol nem kevesebb, mint 112 ingyenes programot találtak, ebből pedig tíz múzeumlátogatás. Az Omio szerint az ottani városnéző túrák a legolcsóbbak között vannak Európában, körülbelül 6 euróba (2400 forintba) kerülnek. Az este eltöltéséhez nyolcvanhat bár és éjszakai szórakozóhely közül választhatunk, ahol a sör körülbelül két euróba (800 forintba) kerül. 1011 ponton férhetünk hozzá Wi-Fi-hez ingyen és 143 ivókutat találunk. A normál buszjegy 1,40 euróval (570 forinttal) az egyik legolcsóbb Európában, de ha van utazási kártyánk, akkor csak 0,83 euró (340 forint).

Látnivalók Granadában

A legfőbb látványossága az Alhambra palotakomplexum, amely fallal körülvett fellegvárnak épült, majd a mór uralkodók fényűző rezidenciájává vált. A város történelmének másik fontos emléke a 180 évig épült katedrális, amely a gótikus, reneszánsz és barokk építészet jegyeit is hordozza.

Granada legrégebbi városrészének, az Albaicín negyednek kanyargós utcáin hangulatos sétát tehetünk, beülhetünk egy tapas bárba, és gyönyörködhetünk az Alhambrára nyíló kilátásban is.

A nemrég indult nagysebességű vonatnak hála Madridból három, Sevillából pedig négy óra alatt érhetünk Granadába, és akár ingyen is utazhatunk.

A legpénztárcabarátabb úti célok

Az Omio rangsorában a belgiumi Brugge lett Európa második leggazdaságosabb úti célja, melynek lenyűgöző középkori óvárosában 24 ingyenes látványosságot nézhetünk meg, és a városban hat ingyenes múzeumot is találunk. Meglepő módon Velence került a harmadik helyre, amiről az embernek nem épp a gazdaságosság jut eszébe, de úgy tűnik, van mód ott is a takarékosságra: sok látnivalóhoz, a Szent Márk térre, a Sóhajok hídjára és a Rialtóra nem kell belépőt vennünk, emellett 22 ingyenes múzeumot és 186 ivókutat találunk a lagúnák városában.

A legdrágább városok

Mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, ha a Genfi-tó partján fekvő Lausanne-t szemeltük ki a következő vakációra. Találunk ott ugyanakkor 24 ingyenes programot és egy belépőmentes múzeumot, az ételek és italok ára viszont nem a legbarátibb, egy sörért például 8 eurót kell fizetnünk. Nem meglepő, hogy ennek a listának a dobogósai szintén Svájcból kerültek ki: Bernre és Winterthurhoz nem árt eltennünk egy kiadósabb összeget.

Úgy tűnik, a magyarok inkább utaznak, mint gázszámlát fizetnek, és így spórolnak az utazás során azok, akik nem akarnak lejjebb adni a stílusból.

(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)