Close
Három szokás, amit érdemes felvenned, ha nehéz a home office utáni visszaállás

Három szokás, amit érdemes felvenned, ha nehéz a home office utáni visszaállás

Minden stresszes napot ellensúlyozni tudunk néhány olyan módszerrel, ami a lemerülő akkumulátorainkat szélsebesen feltölti.

Ahogy csillapodni látszik a világjárvány, úgy térünk vissza egyre többen a home office-ról a munkahelyi íróasztalunk mellé. Az új normális pedig hirtelen furcsa, frusztráló, sőt, kifejezetten stresszes is lehet. Három plusz egy praktikával azonban sokat tehetünk azért, hogy helyre billentsük a belső harmóniánkat.

Ne pánikolj, lélegezz!

Ha a dolgok bizonytalanná válnak, ha a régi-új környezetben találjuk magunkat, stresszt, szorongást és pánikot is érezhetünk.

A légzéstechnikák segítségével pedig nemcsak a felgyülemlett feszültségtől tudunk megszabadulni, de türelmesebbé és magabiztosabbá is válhatunk, ráadásul a memóriánk is javulhat.

A légzőgyakorlatokra elegendő öt percet szánnunk, munka közben, a kávészünet ideje alatt is bevethető egyfajta csodafegyverként.

Kapcsolódj össze a természettel!

A legjobb ötletek gyakran akkor születnek meg, amikor elvonulunk magányosan a természetbe. A fák, a csicsergő madarak, a napsütés ugyanis energiával tölt fel bennünket, ráadásul mindezt már egy húszperces séta alatt is érezhetjük.

Ha tehetjük, ebédszünetünket töltsük egy parkban, hangolódjunk rá a természet hangjaira, és hagyjuk, hogy lelassítsa a pluzusunkat és kitisztítsa az agyunkat!

Meditálj!

A meditáció elengedhetetlen az elme tisztán tartásához és a stressztől való megszabaduláshoz. Segítségével a figyelmünket tudatosan befelé irányítjuk, így maximálisan ki tudjuk zárni a külvilágból érkező ingereket, stresszforrásokat.

Irodai környezetben is kivitelezhető: ha azt érezzük, összecsapnak a fejünk felett a hullámok, akkor csupán egy nyugodt helyiségre van szükségünk, és arra, hogy tíz-tizenöt percre kiszakadhassunk a mókuskerékből.

+1 Digitális detox mindennap

A munkaidő leteltével rendkívül fontos, hogy valóban el tudjunk szakadni a munkavégzéstől, és kikapcsolódjunk. Ehhez elengedhetetlen, hogy lecsukva tartsuk céges laptopunkat, kikapcsoljuk a munkahelyi telefonunkat. Ha ezt nem tesszük meg, a korábbiaknál jóval hamarabb tapasztalhatjuk a kiégés jeleit.

Az egészségünk megőrzése, a mentális fókusz, a lecsökkentett stressz-szint kulcsfontosságú a munkahelyi teljesítmény szempontjából. Szakértők szerint öt élelmiszercsoport rendszeres fogyasztásával azonban szintén sokat tehetünk produktivitásunk fokozása érdekében.

(Fotók: Getty Images)

home office | hatékonyság | iroda | tippek | produktivitás

FOLYTASD EZZEL

Bepillanthatsz Budapest lelkébe a város egyik legismertebb szállodájában

Így fognak össze a túlélésért a hazai fitnesz- és edzőtermek

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram