Close
Ezek azok az ügyek, amelyekre egész évben érdemes odafigyelni

Ezek azok az ügyek, amelyekre egész évben érdemes odafigyelni

Mi a közös a bringás ételosztókban, az üditős óriásvállalatban és a könyvvizsgáló cégben? Mondjuk.

Az ünnepek közeledtével sokunk eszébe jut az adakozás, a másokon való segítés. Ilyenkor mintha könnyebben is menne az együttérzés, a mások iránti odaadás, a jótékony ügyek mellett való kiállás. A társadalmunkat, életünket és vállalatokat befolyásoló ÜGYek persze folyamatos érzékenységet és cselekvést kívánnak. Most olyan civil és vállalati kezdeményezésekről beszélgettünk, amelyek társadalmi ügyeket szolgálnak egész évben. Beszélgetőpartnereink ezúttal Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing- és kommunikációs Igazgatója, Szűcs Judit, a Coca-Cola új vállalati kapcsolatokért és kommunikációért felelős vezetője, és Havasi Zoltán, a Budapest Bike Maffia alapítója.

Anger is a gift, azaz a düh valójában egy ajándék. Innen indult 2011-ben a bringás maffiózók útja. „Ami minket dühített, hogy az emberek, akik az utcán vannak, a hajléktalan emberek, nem kéne, hogy ott legyenek. Olyan sorsokat ismertem meg, amik nem kellene, hogy az utcán végződjenek. Tudatosan elkezdtünk azzal foglalkozni, hogy az utcán lévő emberek életét segítsük, és magát a hajléktalanságot mint nagy gyűjtő, a hajléktalanellátást, illetve a különböző szociális ügyeket elkezdjük szolgálni egy kicsit másképpen. A bringa volt az innováció, a kúl faktor” – halljuk Havasi Zolit. Magyarország leginnovatívabb civil szervezete jelenleg tizenkét projektet működtetve segít rászoruló családoknak és hajléktalan embereknek.

Egyre több nagyvállalat is csatlakozik társadalmi ügyeket szolgáló témákhoz, illetve áll ki mellettük, mint például a Coca-Cola, számos purpose kampányával. „Könnyű megtalálni azokat az ügyeket, ahol feszültség van a társadalomban, és ahol mi úgy érezzük, hogy a mindenki egyenlő gondolattal egy társadalmi párbeszédet tudunk generálni” – mondja Szűcs Judit elképesztő empátiával és elkötelezettséggel.

Az inclusion and diversity fogalompáros a KPMG számára is éppoly lényeges. „Egy nagyon fontos metszete a mi működésünknek, ami ebben a sokszínűséget és gendertémát, egyáltalán a munkavállalók e téren vett környezeti kulturális sokféleségét takarja. Ez azért is nagyon fontos, mert a cégünknek egy meghatározó százaléka tanácsadói munkakörben van, olyan cégekkel dolgozunk együtt, ahol szemléletformálás is történik. Az ilyen cégek felelősséggel kell, hogy benne legyenek az ügyfélkapcsolatokban, hogy azt a tudásbázist, amit globálisan és lokálisan összegyűjtöttek, valamilyen módon át tudják adni a környezetüknek” – vallja Liptay Gabriella

Persze rengeteg fontos téma mellett köteleződhetünk el, akár egyénenként, akár vállalatok és civil szervezetek karöltve. A hajléktalanság, diverzitás, fenntarthatóság és megannyi közös ügy közös előrehaladásához pedig figyelnünk és cselekednünk kell, mégpedig nemcsak karácsonykor, hanem januártól decemberig.

A podcastet ide kattintva lehet meghallgatni, a nyolcadik epizód errefelé található. A következő adás január 7-én jelenik meg.

coca cola | szűcs judit | highlights of hungary | podcast | budapest bike maffia

FOLYTASD EZZEL

Így csobbanhatsz idegenek medencéiben Amerikában

Ebben az egyszerű, de imádnivaló látványban már két éve nem volt részünk

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom