A közös baráti vacsorák nem vesznek el, csak átalakulnak

Az elszigeteltségre kárhoztatott időkben a társas kapcsolataink hiánya az egyik legnehezebben elviselhető dolog. A telefon vagy az internet – bár nagyon sokat segítenek –, nem képesek visszaadni azt az érzést, amit egy személyes találkozás vagy a viszontlátás gyermeki öröme adhat. Némi kreativitással ellenben megoldható, hogy legalább egy kicsit közel érezzük magunkhoz a családtagjainkat és a barátainkat.

Rendezhetünk például virtuális vacsorapartit!

A szervezést a vendéglista összeállításával érdemes kezdeni. Maximum négy vagy öt vendéget hívjunk meg magunkhoz, nagyjából ez az ideális létszám, mindenkire oda tudunk figyelni, és senki sem érzi úgy, hogy percekre kimarad egy beszélgetésből.

A meghívóban szerepeljen az a platform, amin keresztül megtartjuk a vacsorát; ez lehet FaceTime, Google Hangouts, Skype vagy Zoom, amelyek mind alkalmasak a csoportos videochatekre. Mindenképp napokkal a kezdés előtt válasszuk ki a helyszínt, ezáltal megadjuk a lehetőséget a meghívottaknak, hogy ismerkedjenek az alkalmazással, hogy mire beköszönünk egy aperitiffel, már mindenki gördülékenyen tudja használni, és nem fordulhat elő, hogy az öt részvevőből négy boldogan mosolyog vissza az osztott képernyőn, az ötödik helyén pedig egy nagy feketeség látszik.

Hogy egy kis izgalmat és játékosságot csempésszünk az estébe, rendezhetünk online vacsoracsatát. Mindenki elkészíti ugyanazon recept alapján ugyanazt az ételt, és aztán jókat derülhetünk együtt azon, ha valakinek nem sikerült a köret,

netán egy barátunkról kiderül, hogy őstehetséggel áldotta meg a sors, és ő a következő Massimo Bottura.

A másik lehetőség, hogy hasonló menüt rendelünk két-három különböző étteremtől (hiszen az ínséges időkben hatalmas szükségük van a támogatásunkra!), és aztán arról (is) beszélgetünk, hogy milyen különbségeket fedezünk fel egy-egy fogásban.

És ha már nehéz idők: fontos, hogy az est végén egyből fixáljuk a következő virtuális vacsora időpontját, hiszen a mentális egészségünk megőrzése érdekében az egyik legjobb dolog, amit tehetünk, hogy folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a szeretteinkkel.

Szorongást csökkentő, valóságból kizökkentő, szívmelengető akciótervünk

A mi akciótervünk segít az egyedül töltött vagy szorongós napokon. Nekünk bevált.