Néha úgy érezzük, a hagyománytisztelet mintha elveszne a mai felgyorsult világ forgatagában, pedig a tradíciók ápolása, és az értékek megőrzése nagyon fontos dolog. Szerencsére megmaradt nekünk a vitorlázás, ami mindig is komoly presztízsű sportágnak számított, másrészt soha sem engedte el teljesen a régi korok hangulatát.
Vitorlázni felemelő érzés. Nem feltétlenül a gyorsaságról szól, sokkal inkább a szabadságról, a nyugalomról és a meghittségről.
Persze nagyszerű élményt ad az is, ha baráti társasággal a naplemente felé hajózva hódítjuk meg a nyílt vizet, miközben érezzük az arcunkon a hűs menetszelet, és a fel-fel csapódó vízcseppek finom pofonjait, de egy vitorlásverseny nyújtotta életérzés már egészen más szintre emeli az impulzust.
Egyik kedvencünk a legnagyobb versenyek közé ugyan véletlenül sem sorolható Panerai Yacht Classic Challenge, amely főként a hagyományok ápolásáról szól – elvégre a résztvevők klasszikus, régimódi egytestűekkel szelik a habokat.
Ennek a versenysorozatnak a részeként idén szeptember elején rendezték meg az 1986-ban életre hívott Imperia Vintage Yacht Challenge 2018-as évadát. A régi vágású, vintázs hangulatú hajókkal való versenyzés ötlete jó harminc évvel ezelőtt pattant ki Pier Francesco Gavagnin, a San Remó-i Portosole igazgatójának a fejéből. A direktor az általa életre hívott első viadalon még harminc hajó elindulásának tapsolhatott, azóta viszont a verseny szépen kinőtte magát, és 2006-ban csatlakozott a Panerai Yacht Classic Challenge sorozathoz.
A mediterrán vizeken átívelő Imperia Vintage Yacht Challenge-et minden második évben rendezik meg. Rendre a legszebb évszak első napjaiban találkoznak az olykor több évtizedet megélt jachtokat kormányzó tulajdonosok, hogy néhány napon át gyönyörködjenek a riválisok hajóiban, és természetesen – amennyiben van rá lehetőség – előttük szakítsák át a képzeletbeli célszalagot.
Ebben az esztendőben összesen ötvennyolc jacht nevezett különféle osztályokban (akadtak maximum tizenöt méteres, de harminc métert is meghaladó csodák), tehát egy világméretű versenyhez képest amolyan családias jellegű rendezvényről volt szó. A legnagyobb érdeklődést a Big Boat kategória váltotta ki, melyet idén a Mariska nevű hajó és legénysége nyert meg.
Ez is érdekelhet:
vintázs | vitorlázás | hajózás | hajó | tradíció | verseny
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!