Tom Dixon, Lucie Kaas, Vitra és a többiek.
A dizájn világát nem állította meg a koronavírus. Miközben a divatipar jelentős veszteségeket szenvedett el, komoly divatházak álltak át védőfelszerelés vagy fertőtlenítőszer gyártására, a dizájn világa továbbra is mozgásban maradt.
„Március elején még nekünk is teljesen elképzelhetetlen volt az, hogy így átalakuljon az életünk” – idézte fel a koronavírus európai fejezetét Szetei Krisztián, a Solinfo Group tulajdonosa.
„Elsőként persze az olasz gyártóktól érkeztek hírek, de semmiképpen sem teljes leállásról tájékoztattak, inkább csak arról, hogy rendeléseinket késve teljesítik. Érdekes volt megfigyelni, mennyire másként kezelték a helyzetet a különböző régiók, az olaszok, spanyolok, franciák, és a skandináv gyártók vagy a britek. Mi azt tapasztaltuk, hogy nincs megállás. Az új kollekciók folyamatosan jöttek ki, a gyártók maximum a kommunikációjukat illetően váltottak egy kicsit. A home office előretörése miatt szinte mindenki elkezdte az otthoni kellemes munkavégzés kellékeit promótálni. Tervezni ugyanúgy terveztünk mi is, és a kivitelezéssel sem volt probléma. Előfordult olyan, hogy az olasz partnerünk nem Olaszországból szállított, hanem Kínából, a kínai gyár ugyanis már nyitva volt, az olasz még nem, de az élet nem állt meg. Elképesztő megélni és megtapasztalni azt, hogy ez a világ milyen szinten rugalmas, és hogy a dizájnerek között tényleg a világ leginkább problémamegoldó agyait találjuk.”
Ezekben a bizonytalan és viszontagságos időkben a legnagyobb dizájnbrandek és tervezők is igyekeztek inspiráló ötletekkel előrukkolni, ezekből mutatunk be néhányat.
TOMorrow Channel – Tom Dixon
A tegnap lehangoló, a ma ismeretlen. Holnap. Mert pozitívan kell hozzáállnunk ahhoz, amit következő lépésként tenni fogunk. Így született meg a TOMorrow Channel, amelyen Tom Dixon naponta oszt meg ötleteket, gazdagítja a körülöttünk lévő teret, és utánajár, kivel mi újság van a nagyvilágban.
De leginkább igyekszik segíteni abban, hogy leküzdjük azt a magányérzetet, amit az elszigeteltség hozott magával.
Make it count – Lucie Kaas
A Lucie Kaas az online vásárlásokból származó bevételei egy részét a Médecins Sans Frontières (Orvosok Határok Nélkül – MSF) szervezetének ajánlotta fel. „Az elmúlt hetekben mind láthattuk, ahogy a világ a Covid–19 járvány hatására a feje tetejére áll – írják. – A vírus hatással van a családunkra, barátainkra, kollégáinkra, közösségünkre. De a legmélyebben azokat érinti, akik nap mint nap az egészségügyi intézményekben értünk harcolnak. Ránk is hatással van ez az esemény, és tenni akarunk valamit. Úgy határoztunk, hogy online bevételeink huszonöt százalékát az MSF-nek adományozzuk” – olvasható a Lucie Kaas honlapján.
Virtuális showroom – Normann Copenhagen
A Normann Copenhagen kinyitotta virtuális kiállításának kapuit: koppenhágai showroomját vizuális játszótérré alakította át, ahol többek között drámai fényinstallációkat és egy kék színben fürdőző szobát is megtekinthetünk.
Vitra Campus Tour
A Vitra az elmúlt napokban vezette fel online körútját a Vitra Campus épületei között. Ennek során Instagram-felületükön és honlapjukon mutatják be a Campus létesítményeit.
Ez is érdekelhet:
normann copenhagen | lucie kaas | ötletek | solinfo | VitraIlyen egyedi és domináns ízekkel tud kényeztetni a világ egyik legjobb rumja
Álomszülte szálloda Dánszentmiklóson, pazar fine dining étteremmel

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!