Close
Ilyen inspiráló ötletekkel rukkoltak elő a dizájn legjobbjai a koronavírus idején

Ilyen inspiráló ötletekkel rukkoltak elő a dizájn legjobbjai a koronavírus idején

Tom Dixon, Lucie Kaas, Vitra és a többiek.

A dizájn világát nem állította meg a koronavírus. Miközben a divatipar jelentős veszteségeket szenvedett el, komoly divatházak álltak át védőfelszerelés vagy fertőtlenítőszer gyártására, a dizájn világa továbbra is mozgásban maradt.

“Március elején még nekünk is teljesen elképzelhetetlen volt az, hogy így átalakuljon az életünk” – idézte fel a koronavírus európai fejezetét Szetei Krisztián, a Solinfo Group tulajdonosa.

“Elsőként persze az olasz gyártóktól érkeztek hírek, de semmiképpen sem teljes leállásról tájékoztattak, inkább csak arról, hogy rendeléseinket késve teljesítik. Érdekes volt megfigyelni, mennyire másként kezelték a helyzetet a különböző régiók, az olaszok, spanyolok, franciák, és a skandináv gyártók vagy a britek. Mi azt tapasztaltuk, hogy nincs megállás. Az új kollekciók folyamatosan jöttek ki, a gyártók maximum a kommunikációjukat illetően váltottak egy kicsit. A home office előretörése miatt szinte mindenki elkezdte az otthoni kellemes munkavégzés kellékeit promótálni. Tervezni ugyanúgy terveztünk mi is, és a kivitelezéssel sem volt probléma. Előfordult olyan, hogy az olasz partnerünk nem Olaszországból szállított, hanem Kínából, a kínai gyár ugyanis már nyitva volt, az olasz még nem, de az élet nem állt meg. Elképesztő megélni és megtapasztalni azt, hogy ez a világ milyen szinten rugalmas, és hogy a dizájnerek között tényleg a világ leginkább problémamegoldó agyait találjuk.”

Ezekben a bizonytalan és viszontagságos időkben a legnagyobb dizájnbrandek és tervezők is igyekeztek inspiráló ötletekkel előrukkolni, ezekből mutatunk be néhányat.

TOMorrow Channel – Tom Dixon

A tegnap lehangoló, a ma ismeretlen. Holnap. Mert pozitívan kell hozzáállnunk ahhoz, amit következő lépésként tenni fogunk. Így született meg a TOMorrow Channel, amelyen Tom Dixon naponta oszt meg ötleteket, gazdagítja a körülöttünk lévő teret, és utánajár, kivel mi újság van a nagyvilágban.

De leginkább igyekszik segíteni abban, hogy leküzdjük azt a magányérzetet, amit az elszigeteltség hozott magával.

Make it count – Lucie Kaas

A Lucie Kaas az online vásárlásokból származó bevételei egy részét a Médecins Sans Frontières (Orvosok Határok Nélkül – MSF) szervezetének ajánlotta fel. “Az elmúlt hetekben mind láthattuk, ahogy a világ a Covid–19 járvány hatására a feje tetejére áll – írják. – A vírus hatással van a családunkra, barátainkra, kollégáinkra, közösségünkre. De a legmélyebben azokat érinti, akik nap mint nap az egészségügyi intézményekben értünk harcolnak. Ránk is hatással van ez az esemény, és tenni akarunk valamit. Úgy határoztunk, hogy online bevételeink huszonöt százalékát az MSF-nek adományozzuk” – olvasható a Lucie Kaas honlapján.

A Lucie Kaas ikonokius figuráinak egyike
Virtuális showroom – Normann Copenhagen

A Normann Copenhagen kinyitotta virtuális kiállításának kapuit: koppenhágai showroomját vizuális játszótérré alakította át, ahol többek között drámai fényinstallációkat és egy kék színben fürdőző szobát is megtekinthetünk.

Vitra Campus Tour

A Vitra az elmúlt napokban vezette fel online körútját a Vitra Campus épületei között. Ennek során Instagram-felületükön és honlapjukon mutatják be a Campus létesítményeit.

A Vitra Dizájnmúzeum Weil am Rheinben
Ez is érdekelhet:

A kaland folytatódik
Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom