Még azonos környezetben is nagyon másképp dolgozik egy-egy épületfotós. Jancsó Gergely és Palkó György versenyén keresztül bemutatjuk, hogyan.
Lezárult Jancsó Gergely és Palkó György versenye: a két fotós ugyanazt az épületet fotózta be ugyanazon a napon, a közönség pedig megszavazta a jobb sorozatot, illetve a legjobb egyedi képet, anélkül, hogy tudta volna, melyik képet ki készítette.
Persze a valódi tét nem annak eldöntése, hogy ki a jobb fotós, sokkal inkább felhívni a figyelmet a lehetséges koncepciók sokféleségére, ami egy tárgy, egy épület fotózásának is egyediséget adhat.
A közönségnek Jancsó sorozata tetszett jobban (76,6 százalék oda), és a legjobb képnek is az övét találták, az épületet naplementekor ábrázoló fotóra 43 százalék szavazott.
Mivel a szavazók többsége jól ismerte a két fotóst, 83 százalékban el is találták, melyik sorozatot ki készítette. Ebből is látszik, milyen erősen érződik a stílus az épületfotózáskor. A két fotós az eredményhirdetéskor egy szűk félórás műsorban beszélgetett a képek születéséről, és a módszereikről.
„Sokat foglalkoztam fényfestéssel, ezért az én stílusom látványosabb, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb” – fejtegette Jancsó, míg Palkó a konyháról készült képét emelte ki, amelyen erős árnyékok vannak, amitől számára „élni kezd a kép”.
Az egyik képen Palkó éppen beugrik a medencébe, és ez jellemzően nem tetszett a közönségnek, de Jancsó védelmébe vette a kollégáját, mondván „az egész sorozatból nekem ez a kép tetszett a legjobban.
Amikor mondtad az építésznek, hogy hoztál fürdőnadrágot, és bele szeretnél ugrani a vízbe, azt gondoltam: miért nem nekem jutott ez az eszembe!
Palkó negyven percen át ugrált a medencébe, mígnem összejött a fotó, amit szeretett volna. Bár azt mondja, nem lett teljesen tökéletes a kép, de elégedett az eredménnyel, és be is teszi a képet a portfóliójába.
A videón még több szakmai érdekességet elárulnak a fotózásról, Jancsó és Palkó egymás munkáit is elemzi kicsit, a fotózás iránt érdeklődőknek érdemes tehát végignézniük a műsort.
Ez is érdekelhet:
épületfotó | építészet | Jancsó Gergely | fotó | Palkó György | design
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!