Több mint 70 ezer forintot terveznek költeni a magyarok karácsonyi ajándékokra egy kutatás szerint, amiből kiderül az is, mit tervezünk leginkább venni a szeretteinknek.
A Yettel friss kutatása szerint
tavalyhoz képest 11 ezer forinttal többet, átlagosan 71 ezer forintot terveznek költeni a magyarok karácsonykor, és idén kevésbé fontos szempont az ajándék ára.
A közlemény szerint a válaszadók fele már december előtt elkezdi a karácsonyi vásárlást. A legnépszerűbb ajándékok a játékok, a ruházati és az elektronikai cikkek, és a vásárlók tudatosan keresik a kedvezményeket, akciókat.
A felmérés alapján a magyarok átlagosan hat embert terveznek megajándékozni karácsonykor, elsősorban a közvetlen családtagokat. Átlagosan 71 ezer forintot szánnak az ajándékokra, ami az inflációt figyelembe véve hasonló nagyságrendet jelent a tavalyi 60 ezer forinthoz képest. Egy év alatt 38-ról 29 százalékra csökkent azoknak a száma, akik a költségeik csökkentését tervezik karácsonykor. Aki idén kevesebbet költ ajándékokra, az jellemzően az általános gazdasági vagy saját pénzügyi helyzete miatt dönt így.
A felmérés emellett vizsgálta a magyarok karácsonyi kapcsolattartási szokásait is.
A kutatás eredményei alapján a magyarok továbbra is leginkább szélesebb családi körben, rokonokkal (49 százalék) vagy szűk családjukkal (43 százalék) ünnepelnek. Az is kiderült, hogy ha nincs lehetőség a személyes találkozásra, a válaszadók kétharmada mobiltelefonon tartja a kapcsolatot szeretteivel.
A megkérdezettek fele szöveges chatüzenetekben, harmaduk pedig videóhíváson keresztül kommunikál. Azok, akik idén kevesebb személlyel terveznek ünnepelni, jellemzően anyagi okokból döntenek így. A kutatás 1000 fő megkérdezésével zajlott 2023. október 18. és 25. között. A minta reprezentatív a 18-69 éves magyar lakosságra nem, életkor, régió és településtípus szerint.
(Fotók: Unsplash)
vásárlás | felmérés | karácsony | ajándékIlyen egyedi és domináns ízekkel tud kényeztetni a világ egyik legjobb rumja
Álomszülte szálloda Dánszentmiklóson, pazar fine dining étteremmel

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!