A modellezés egyik hamisítatlanul romantikus és esztétikus ágazatának számít a különféle tankmodellek összeállítása, méghozzá 1:48 méretarány mellett. A cikkben ezért is foglalkozunk kiemelten ezzel a szegmenssel.
Röviden átvesszük a méretaránnyal kapcsolatos tudnivalókat, hogy utána részletesen is elmerüljünk a csodás tank- és harcjárműmodellekkel kapcsolatos foglalkozás szépségeiben.
Gyorsan vegyük át a méretarány kérdését a különféle modellek esetében
Amikor modellekről, makettezésről és makettekről beszélünk, akkor a méretarány praktikus viszonyítási alapot kínál. Egész pontosan azt hivatott megmutatni a méretarány, hogy a szóban forgó makett egész pontosan hányszor kisebb az eredeti változatnál.
Ennélfogva törvényszerű, hogy a viszonylag nagyobb, majdhogynem monumentális tankmodellek esetében igencsak nagy arányszámokat célszerű alkalmazni. Innét ered tehát az 1:48 méretarány is.
Egyébként ezt a viszonyítási alapot leginkább repülők esetében szokás alkalmazni, de a harcjárműmodellek is gyakran készülnek ebben a méretarányban. Térjünk is a tárgyra, nézzük meg közelebbről az említett harcjárműveket.
A minőségi tankmodellek összeállításában rejlő hamisítatlan szépség
Masszív és erőtől duzzadó kialakítás, elképesztő formavilág és persze robosztus, markáns kinézet. Ezek azok a jellemzők, amelyekkel felvértezve egy tank vagy egyéb harcjármű egyszerre képes az emberben félelmet és csodálatot ébreszteni.
No és persze pontosan emiatt csodáljuk is olyan sokan a precízen kidolgozott tank- és harcjárműmodelleket. Valósággal lebilincseli az embert, amikor egy-egy klasszikus modell összeállításán és szépítgetésén hosszú-hosszú órákon át elmélyülten dolgozhat.
Nehéz is persze eldönteni, hogy magának a tank- és harcjárműmodellnek az összerakása vagy pedig sokkal inkább az elkészült modellben történő gyönyörködés jelenti-e a komolyabb élményt. Persze ha igazságosak akarunk lenni, akkor nyugodt szívvel kiegyezhetünk egy döntetlenben is.
Nálad melyik tankmodell számít abszolút kedvencnek?
Hogyha a modellezés szerelmeseinek a legnépszerűbb választásait vesszük alapul, akkor egyértelműen az orosz gyártmányú harcjárművek viszik a prímet. Konkrétabban fogalmazva a legendás T34-es modell viszi a prímet, de a szintén sokak által kedvelt T35-ös is rendkívüli népszerűségnek örvend.
Maradva a II. világháborús vonalnál, mindenképp meg kell említenünk az elképesztően jól felszerelt Tigriseket is, méghozzá az ugyanolyan szinten kedvelt Sherman tankokkal egyetemben. Legyünk őszinték, ilyen széles választék mellett nem is annyira egyszerű dolog választani.
De ha jobban belegondolunk, akkor nem is szükséges feltétlenül „vagy-vagy” kötőszót tennünk egy-egy harcjárműmodell közé. Ehelyett egész bátran állíthatjuk össze egyiket a másik után, néhány hónapon belül elképesztően klassz kollekciót összeállítva így.
(Szponzorált tartalom)
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!