Close
Lovak járják Los Angeles utcáit a Gucci legújabb kampányában

Lovak járják Los Angeles utcáit a Gucci legújabb kampányában

A divatház bemutatta 2020-as tavasz-nyári kampányát, és hát annyira szürreális, amennyire a kampány vizuáljáért felelős rendező is az.

Alessandro Michele idén ötödik éve a Gucci kreatívigazgatója, és regnálása alatt jó pár fantáziadúsan elrugaszkodott kampányt láthattunk: jártunk már a világűrben, az 1940-es évekbeli Hollywoodban, Disneylandben vagy épp az ókori hetedik századi Görögországban is. Az eklektikus kampányokban pedig változatos sztárfelhozatallal találkozhattunk: többek között Harry Styles, Courtney Love és Iggy Pop is szerepelt a fotósorozatokban. A kampányokért felelős fotósok szintén nagyon változatosak, a divatfotósokon kívül a Gucci nagyon szeret a szakmától kicsit távolabbi területeket képviselő fotóművészeket és alkotókat felkérni, például utcai fotósokat vagy filmeseket.

Az idei kampányt azt a Jórgosz Lánthimosz fotózta, aki az Oscar-díjra jelölt A homár és az Oscar-díjas A kedvenc című filmek rendezője. A Gucci SS2020 kampányában Los Angeles utcáira vonulnak a modellek és a modell-lovak: járják a város boulevardjait, elmennek bevásárolni, hotelek medencéiben fürdenek, tengerparton és autómosókban mókáznak. A képeken nem nehéz beleérezni Lanthimos szürreális világába, akinek filmjei is hasonlóan elrugaszkodottak (és gyakran szeret állatokkal elmesélni történeteket).

„Habár mindenki egységként tekint egy kampányra, nincs az a hatalom, hogy ugyanazt tudjuk mindenkinek elmesélni, ugyanazt az üzenetet közvetítsük mindenki számára. Ennek a kampánynak ez az értelmezési szabadság az üzenete: a stílus és az igazság a szemlélőben dől el. A narratívát is a szemlélő alkotja meg. Minden látásmód egy új út, egy új értelmezés”

– így nyilatkozik a divatház a kampányról. Lovak már többször is szerepeltek a Gucci történetében: konkrétan maga a divatház is először bőr lovaglóeszközöket kezdett tervezni az 1920-as években, majd palettáját kiterjesztette a bőröndök és kiegészítők után a ruházatig. A mai napig a Gucci egyik legkeresettebb, signature darabja a horsebit loafer cipő, amely ennek az időszaknak állít emléket, és az idei kollekcióban is jelentős szerepet kap.

Michele szerint a 2020 tavasz-nyári kollekció a szex és a felszabadulás ötleteit vizsgálja meglepően visszafogott és könnyen értelmezhető ruhadarabokon keresztül. Az amúgy maximalista divattervező tavaly Milánóban már megpendítette, hogy a sztratoszférikus magasságokig eljutott divatház életében egy új korszak kezdődik idén.

„A kollekció inkább kevesebb, mint több. Mondhatjuk úgy is, hogy kevesebb dolog van. De a nap végén ki mondhatja azt, hogy egy szimfónia jobb, mint egy zongoraszóló?”

A kaland folytatódik

Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.

Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom