Ezekre a márkákra egyszerűen nem hat a gazdasági válság

A gazdaság általánosan tapasztalható lassulása szinte teljesen érintetlenül hagyja a luxusmárkákat, melyek bevételeinek nagy része a gazdasági környezet romlására kevésbé érzékeny szupergazdagoktól származik.

Hiába szöktek az egekbe az élelmiszer- és benzinárak, valamint az utazási költségek, az ultragazdagokat kiszolgáló vállalatok, mint például a Ferrari, a Dior, a Louis Vuitton és a Versace anyavállalata erős eladásokról számolt be, ráadásul többen a profit-előrejelzésüket is megemelték. Eközben a tömegeket kiszolgáló Walmart, Best Buy vagy Gap rontott a pénzügyi kilátásain.

A Louis Vuitton anyavállalata, az LVMH, amelyhez a Christian Dior, a Fendi és a Givenchy is tartozik, 21 százalékos bevételnövekedést ért el, így 36,7 milliárd euróra tornázta bevételét 2022 első félévében. Egy Louis Vuitton-táskáshoz egyébként 2370 dollárért, azaz közel egymillió forintért lehet hozzájutni.

A Versace negyedéves bevétele közel 30 százalékkal, 275 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest az árfolyamváltozások hatását kiszűrve,

míg az anyavállalat, a Capri Holdings teljes bevétele 15 százalékkal, 1,36 milliárd dollárra emelkedett ebben az időszakban. A Versacénál egy ing ára könnyen meghaladja az ezer dollárt, vagyis a 400 ezer forintot.

A hónap elején a Ferrari szintén megemelte az idei évre vonatkozó előrejelzését, miután a második negyedévben rekordot jelentő 1,29 milliárd eurós bevételt ért el. A Ferrari 2022-es, hibrid modelljének vételára 322 ezer dollárnál, vagyis 125 millió forintnál kezdődik.

Bár a luxusipar mindig is rendelkezett bizonyos fokú rugalmassággal,

a világjárvány óta fokozottan növekvő vagyoni egyenlőtlenségek csak még tovább erősítik az ágazat mostani erejét

– értékelt Amrita Banta, a tehetős fogyasztókra szakosodott Agility Research & Strategy ügyvezető igazgatója.

Eközben a hétköznapjaink fontos kellékei is könnyen luxuscikké válhatnak.

(Forrás: 24.hu, képek: Unsplash)

versace | louis vuitton | dior | gazdagok | luxusmárkák

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom