A MÁV-Volán-csoport augusztus elsejétől további intézkedésig tíz regionális vasútvonalon vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki az utasait, hogy rövid távon enyhítse a regionális közlekedésben jelentkező járműhiányt.
Mint írják, az érintett mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé.
A döntés érinti többek között a Miskolc-Tiszai-Nyékládháza-Tiszaújváros, a Mátészalka-Kocsord alsó-Csenger, az Újszeged – Mezőhegyes, és a Mezőhegyes-Battonya, illetve a Somogyszob-Nagyatád vonalat. Az érintett mellékvonalak teljes listája itt látható.
A társaság kiemelte, hogy ezúttal nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják a helyettesítő járatokat, hanem a jármű- és személyzethiány,
amelynek enyhítésére a MÁV-Volán-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését.
Mint írják, a közlekedéspolitikáért felelős korábbi vezetés által 2022 decemberében elrendelt teljesítménytöbblet mértéke elérte a 3,5 millió vonatkilométert, a vasúttársaság pedig jelezte az illetékes államtitkárságnak, hogy a szolgáltatásbővítés mind a járműállomány, mind a humánerőforrás (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók) oldaláról kockázatot hordoz.
Ezeket a kockázatokat az ukrajnai háború miatti alkatrészhiány csak súlyosbította, így mostanra a vállalatcsoport munkatársainak megfeszített, összehangolt munkájára és minden szakmai tapasztalatára szükség van ahhoz, hogy a vasúttársaság nap mint nap teljesíteni tudja közszolgáltatási feladatait.
Noha az adott mellékvonalakon korábban Bz-motorvonatok közlekedtek, fontosnak tartják leszögezni, hogy az intézkedés nincs összefüggésben a hodászi Bz-balesettel, a módváltás tervezése már korábban elindult. A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor – a hodászi balesetet okozó – kiegyenlítő tartály meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával.
Ugyanakkor nemcsak Magyarországon hagy kívánnivalót maga után a vasút, egész Európában felülvizsgálatra szorulna ez a közlekedési mód.
(Forrás: MTI, MÁV-csoport, képek: Getty Images)
máv | vonat | közlekedés | járatok | megszüntetésRáleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!