Nem arra születtünk, hogy a négy fal között éljünk – Kezünkben a harmadik Roadster

Hiszünk abban, hogy kütyüvezérelt világunkból nem veszett ki még az albumszerű magazinok értéke. Ugyan nem lehet percekig lefelé görgetni vagy videót elindítani benne, de élmény kézben tartani, lapozgatni, érezni az illatát, időről időre újra elővenni. Rácsodálkozni a képekre, a színekre, melyek néha képesek annyit elmondani, mint egy kreatívan megírt szöveg. Elkészült a Roadster magazin harmadik száma.

Ha nagyon lesarkítjuk, kétféle utazó létezik. Az egyik a kalandokat kereső, a várost, a hegyvidéket, az eldugott falvakat felfedezni induló, aki inkább tavasszal vagy ősszel vág neki az ismeretlennek. A másik a nyarat választja: tengerparton pihen, a gondolatait hagyja a hullámok tetején lovagolni, engedi, hogy a napfény és a szél bebalzsamozza a lelkét. A Roadster harmadik száma mindkettejük számára tökéletes társ lehet.

"Amikor 2019 végén elkezdtük összerakni ezt a számot, a koronavírusról még Vuhanban sem tudott senki. Még idén januárban sem hittük, hogy bármilyen módon befolyásolhatja az életünket, nem is beszélve a magazinunkról. Márciusban azonban már egyértelmű volt, hogy a meglévő tartalmak egy részét át kell szerkesztenünk, több tervezett anyagunk kútba esett, és volt olyan, amit már elkezdtünk elkészíteni, mégis úgy festett, nem fog elkészülni. Ilyen volt a Nanushkáról szóló cikkünk, amelynek az is része lett volna, hogy a brand New York-i üzletébe látogatunk. A május tizenötödikére tervezett debütálást el kellett csúsztatni, a gondviselésnek és a megfelelő intézkedéseknek köszönhetően végül csak másfél hónappal kellett eltolnunk a megjelenést. Számomra a harmadik szám egy szürreális és bizarr nehézségekkel teli időszak legyűrésének szimbólumává vált, még akkor is, ha a tudjukminek még nincs vége. Mi, akik ezt a magazint készítettük, bízunk abban, hogy ezzel a számmal sikerül optimizmust és pozitív energiát csempészni az olvasóink hétköznapjaiba, és sikerül emlékeztetnünk őket, hogy van élet a négy falon kívül is, és a világ továbbra is arra vár, hogy felfedezzük magunknak" – mondta Izing Róbert, a Roadster főszerkesztője.

A magazin százhetven oldalon mesél friss, színes és energiával teli történeteket. Inspirációt ad, feltölt, irányt mutat, miközben szórakoztatni és edukálni sem felejt el. Kényelmesen, ráérősen. Olyan területekre csábít, melyek addig az ismeretlenség határán rejtőztek.

A koronavírus erősen meghatározza, hová és merre utazunk idén nyáron, az újságban egy olyan fő célpontot választottunk ki, amely közel van és kényelmesen megközelíthető.

Mert az utazásról nem mondunk le, hiszen élni jöttünk erre a bolygóra, nem pedig lakni.

Drámai hegyvonulatok, mediterrán kisvárosok, homokos tengerpartok egy fél dunántúli területen. Szlovénia mindenkinek sokat ígér, és ezeket be is tartja. A zord vadság és az alpesi nyugalom találkozik a Júliai-Alpoknál, ahol a túrázástól a vadvizi evezésig megannyi izgalommal adhatjuk meg a bizonyos első szikrát. Bemutatjuk, mit lehet még csinálni a cseppnyi országban, és azt is eláruljuk, hol érdemes gasztroingerek után kutatni. Elöljáróban annyit: abban az étteremben a vacsora inkább egy színházi előadáshoz hasonlít.

Maradva a kalandoknál, megismertetjük az olvasóval a magyarok által kitalált Beyond the Standardot, ami eléggé kilóg a klasszikus utazási irodák közül. Olyat ad, amit semmilyen más, kalandturizmussal foglalkozó társaság sem tud. Off piste síelés, aprés-ski magasélet a francia hegyekben. Motorozás Ladakh szerpentinjein. Onszen a Hokkaidó szigeten. Vanlife Izlandon. Az alapítók mesélnek arról, milyen az általuk megálmodott és megvalósított, kulcsrakészen tálalt élmény.

A harmadik szám legerősebb pillanatainak egyike Tombor Zoltán és Nyáry Krisztián kollaborációja. A fotós és az író képekkel illusztrált naplóban mondja el, milyen volt az elmúlt hónapokban megélni a lakásba szorulás olykor idegörlő, monoton, strapás pillantait.

Bizonyára Vanessa Axentének sem lehetett könnyű időszak ez. A Zala megyéből származó szupermodell Japánban kezdte bontogatni a szárnyait, aztán igazi világpolgár, majd ikon lett. Egy olyan föld körüli utazásra invitiál, ami érinti New Yorkot, Sydney-t, Londont, és az is kiderül, merre szeret sétálni hajnalban, és melyik hely nőtt igazán a szívéhez.

Beszélgettünk még René Redzepivel, a világ legjobb éttermének többszörösen megválasztott Noma séfjével, és Jordan Hammond utazó fotóssal. Megnéztük, milyen a legszebb balatoni vitorlás fedélzete, kiderül, milyen egy tökéletes nap Firenzében, és az is, hogyan alakult az elmúlt félév Sándor Szandrának, a Nanushka alapítójának. Bemutatjuk a legújabb hazai dizájnwebshopot, a Krate-et, az argentin nagykövet elmeséli, melyek hazája leginkább alábecsült látnivalói, Grecsó Krisztián megírta nekünk, mikor vált az otthonává Budapest, Cserna-Szabó András pedig azt, hogy mik a kedvenc nyári ételei, és mit keres közöttük a pacal. Bemutatunk újgenerációs borászokat és érdekes elektromos-autó projekteket. Felkerestük a legizgalmasabb hazai art hubokat, és azt is eláruljuk, melyik a világ legszebb autója.

És ez még nem minden. A többiért viszont már lapozni kell.

Mutatunk három okot, amiért imádni lehet Szlovéniát

Persze még legalább tízszer ennyit tudnánk mondani, hiszen a szomszédunk páratlan természeti adottságokkal bír.