Idehaza sokan beérik olcsóbb autógumikkal is, ami több okra vezethető vissza. Van, aki azért vásárol nem túl drága gumikat, mert úgy véli, hogy azok is közel arra képesek, mint a drágábbak. Mások szívesen szereznének be prémiummárkás gumikat, ám azoknak a sokszor igen borsos ára komoly visszatartó erőt jelenthet.
A kérdés az, hogy érdemes-e egyáltalán drága gumikat venni? Az érdemes alatt biztonsági és anyagi megfontolást értünk. Ezt fogjuk most kicsit körüljárni!
Mi alapján válasszunk gumit?
A legkézenfekvőbb, ha megnézzük, milyen eredményeket érnek el a különféle gumik a nagyobb teszteken. Az ADAC nyári gumi és téli gumi tesztjei tavasszal és ősszel rendszeresen elérhetőek a magyar sajtón keresztül is, de ha tudsz németül, akkor pár nappal korábban hozzáférhetsz ezekhez az információkhoz.
A gumiteszteken a stábok vizsgálják, hogy száraz és nedves körülmények között hogyan viselkednek az egyes gyártók abroncsai. Megnézik, hogy milyen féktávra képesek az adott gumik, de értékelésre kerül azok zajszintje, kopása és az üzemanyag-fogyasztásra gyakorolt hatása. Mindezek ismeretében és persze a rendelkezésedre álló büdzsé alapján eldöntheted, hogy melyik számodra a szimpatikus gumiabroncs.
A tesztek nagy segítséget jelentenek, mert valljuk be őszintén, magánemberként nem igazán van lehetőségünk arra, hogy különféle gumikat felpróbáljunk és vizsgálgassuk őket. Így nem csak a reklámok hangzatos címszavaira kell hagyatkoznunk, hanem független szakértők értékelései alapján, figyelembe véve saját igényeinket kiválaszthatjuk a legideálisabb autógumit.
Szóba jöhet a használt gumi is?
A használt gumi nem ördögtől való dolog, bár kétségkívül vannak vele kapcsolatban jogos aggodalmak. Általában az emberek úgy jutnak használt autógumikhoz, hogy vesznek egy használt autót, amin rajta vannak a használt gumik is. Persze megesik az is, hogy eleve használt abroncsot vásárol valaki.
Bármelyik helyzet is álljon fenn, mindenképpen fokozott óvatossággal kell a használt gumikkal kapcsolatban eljárni. Mind a nyári, mind a téli abroncsok esetén ügyelni kell arra, hogy a profilmélység semmi esetre sem mehet a kritikus 4 milliméteres határérték alá. Ez az a küszöbszint, aminél erősebben kopott gumikkal már megnövekszik a baleset veszélye, mivel nagyobb lesz a féktáv.
Ha használt gumikra teszel szert, akkor mindig ellenőrizd a DOT-számot! Ebből ki lehet deríteni a gyártás idejét heti pontossággal. Nem kell hozzá szakértőt keresni, te magad is leolvashatod: az utolsó négy karakterből az első kettő mutatja a gyártás hetét, az utolsó kettő pedig az évét. Figyelj arra, hogy mindenképpen 10 éven belül legyen a gyártástól számítva az abroncs, máskülönben már biztosan nem rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amik a biztonságos közlekedéshez szükségesek.
(Szponzorált tartalom)
prEzt a két koncertet vétek lenne kihagyni az ősszel
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!