Close
Miért fogyasztanak a sportolók kollagént?

Miért fogyasztanak a sportolók kollagént?

A kollagén nevét a kozmetikai reklámokban gyakran hallhatjuk, hiszen a bőr feszességét, rugalmasságát segít sokáig megőrizni. Arról azonban már kevesebbet szól a fáma, hogy a sportolóknak is ajánlott a fogyasztása, pedig nagyban hozzájárulhat a jobb teljesítményhez.

Mit érdemes tudni a kollagénről?

A kollagén egy olyan fehérje, amit az emberi szervezet is képes előállítani. Miért van akkor szükség a fogyasztására? Mert a termelési folyamat először csak lelassul, majd szépen lassan leáll. Ez nagyjából 25 éves korunk körül kezdődik, és minden évvel minimum 1 százalékkal kevesebb termelődik. A folyamat gyorsabban lezajlik, ha valaki dohányzik, vagy egészségtelenül étkezik. Mivel a testünk nagy százalékát ez a fehérje alkotja, könnyű elképzelni, hogy minden szervünk, testrészünk megérzi, ha kevesebb jut belőle.

A HerbaStar webáruházban kapható marhakollagén 100%-ban természetes, és biztosítja a szükséges pótlást.

Minőségi étrend-kiegészítő

Bizonyos ételek fogyasztásával némileg pótolható a kollagén, de mivel jellemzően a porcokban, velőben, belsőségekben található, ezért ez nem mindenki számára megoldható. Ráadásul ezekből az ételekből meglehetősen gyakran és sok mennyiséget kéne fogyasztani ahhoz, hogy eredménye is legyen. A másik probléma, hogy a kollagén ebben a formában nehezen emészthető, emiatt nem is fog tudni az összes hasznosulni.

Éppen ezért elkezdték hidrolizálni a kollagént. Ez annyit jelent, hogy azt a nagyon hosszú aminosavláncot, ami alkotja, víz segítségével három kisebbre szedik szét. A rövidebb aminosavlánc könnyebben emészthető, ezért a felszívódása is jobb. A hidrolízis eredménye egy folyadék, amiből további eljárással port készítenek. Az étrend-kiegészítők vagy ebben a por alakban, vagy kapszula formájában kaphatók.

Adagolása

Az, hogy kinek mennyi kollagénpótlásra van szüksége, függ az életkorától, fizikai állapotától, étkezési szokásaitól, hogy dohányzik-e, mennyire szennyezett a levegő ott, ahol él, stb. Általánosságban azonban elmondható, hogy napi 10 gramm a szükséges penzum, de a körülményektől függően lehetnek eltérések. Mivel túladagolni esélytelen, nem érdemes ennél kevesebbet fogyasztani. Gondolj bele, hogy ez a mennyiség eloszlik az egész szervezetben: szüksége van rá az agynak, a szemnek, a csontoknak, ízületeknek, bőrnek, hajnak, körömnek. A jobb felszívódás érdekében C-vitamint is ajánlott szedni mellé.

Sportolók fehérjéje

A sportolók számára nem csak amiatt fontos, mert egy különleges fehérjéről van szó, és az aktív mozgást végzők sok fehérjét fogyasztanak. A kollagénnel javul az állóképesség, a terhelhetőség. Kevésbé lesz az ember fáradékony. Az izmok gyorsabban fejlődnek. Sportsérülések esetén kevesebb a felépülési idő. A váll- vagy térdízület fájdalmai elmúlnak. Mivel ezek a fiatal sportolók körében ugyanolyan valós problémák, mint az idősebb korosztály esetén, ezért nincs életkori javaslat, igazából mindenkinek ajánlott a fogyasztása.

(Szponzorált tartalom)

pr

FOLYTASD EZZEL

Ha a magabiztosságnak van illata, a BOSS most megtalálta

Elegáns reggeliző a Duna partján, ahová nemcsak az ételekért, hanem a hangulatért is megyünk

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram