Close
A klasszikus Miniből az oxfordi gyárban építenek elektromos autót

A klasszikus Miniből az oxfordi gyárban építenek elektromos autót

Az elektromos hajtásúvá alakított veterán autók egyre divatosabbak, és most a MINI is beszállt ebbe az üzletbe: az oxfordi gyár speciális műhelyében építenek villanyautókat az ikonikus ősmodellből.

A MINI-nél úgy tartják, hogy ha Alec Issigonis ma tervezné a klasszikus Minit, akkor azt minden bizonnyal elektromos motorral képzelné el. A takarékos üzemeltetés és a kiemelkedő vezetési élmény ugyanis már 1959-ben, az eredeti kisautó bemutatásakor a két legfőbb erényének számított. A most indult Recharged projekt pedig lehetőséget teremtett arra, hogy a klasszikus Mini sikertörténete a huszonegyedik században is folytatódjon.

Az elektromos hajtású klasszikus Mini ötlete nem egészen új,

a brit prémiummárka már 2018-ban, a New York-i autószalonon bemutatta a tisztán elektromos hajtással szerelt prototípust. Az egyetlen példányban készült kisautó annyira kedvező fogadtatásban részesült, hogy több angliai műhelyben követték a példáját, az oxfordi gyárban pedig elkezdtek dolgozni egy utólagosan megrendelhető és beépíthető hajtáslánc fejlesztésén.

Mivel a történelmi örökség megőrzését a MINI-nél is fontosnak tartják, ezért a projekt során a mérnökök

minden átalakítást úgy váltottak valóra, hogy azok bármikor visszaalakíthatók legyenek.

Az építés során megjelölik, és gondosan ápolva eltárolják a Mini eredeti benzinmotorját, hogy ha a tulajdonosa később úgy dönt, akkor bármikor beépíthető legyen, és a kisautó úgy működjön vele, mint új korában.

A Mini orrába kerülő elektromos motor 122 lóerős teljesítményre képes,

ezzel a kisautó fürgébb lett a benzinmotoros ősénél, 9 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra. Az akkumulátor kapacitása nem derült ki, de azt elárulták, hogy egy feltöltéssel 160 kilométert lehet megtenni, és a töltése egészen gyorsan, 6,6 kilowattal lehetséges, akárcsak bármelyik modern elektromos autóé. A Mini ezzel megőrizte a legendássá vált gokartos vezethetőségét.

A műszerfalat úgy alakították át, hogy a sebességen kívül a hajtáslánc hőmérsékletét és a megtehető hatótávolságot is le lehessen olvasni róla. Az elektromos Mini legnagyobb előnye mégsem az azonnali gyorsulás és a szinte zajtalan működés, hanem az, hogy

az emissziómentes kisautóval a nagyvárosok zöld zónáiba is be lehet hajtani külön díj megfizetése nélkül.

Az elektromos Mini ezzel Londonban az Oxford Street és a Piccadilly Circus nevezetességei között is pózolhat.

Az elektromos hajtás már nem ismeretlen a modern MINI vevőinek, hiszen ma minden ötödik modellt konnektorról tölthető változatban rendelnek meg. A Recharged projekt segítségével a klasszikus Mini élettartama még évtizedekkel kitolható, és az ikonikus kisautó úgy kezdhet új életet, és ismertetheti meg tulajdonosával a jövő technológiáját, hogy közben az imádott értékeit is maradéktalanul megőrzi.

Stílusos megújulás

A MINI csak látszólag néz ki változatlanul évtizedek óta, valójában mindig is haladt a korral, és nem maradnak el az új ötletek sem, amelyekbe Oliver Heilmer dizájnfőnök avatott be a vele készült interjúban. A modern MINI pedig, akár elektromos autóként, akár vászontetős kabrióként nézzük, örök kedvence a márka rajongóinak.

elektromos autó | mini cooper | nagy sztori | mini

FOLYTASD EZZEL

Villámgyorsak – hat elektromos hajtású szupersportautó

Eredeti áruk töredékéért lehet szó szerint viharvert szuperjachtokhoz jutni

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram