Close
Mire jó a fékterem egy motorfelújítás során?

Mire jó a fékterem egy motorfelújítás során?

Ebben a cikkben megnézzük, hogy mire jó egy fékterem, és mi köze van a motorfelújításhoz. Miért van rá szükség ahhoz, hogy hibamentesen újjá tudják varázsolni az autónk szívét? És milyen folyamat előzi meg a használatát? Nézzük is meg mindezt kicsit közelebbről!

Miért van szükség motorfelújításra?

Egy-egy régebbi motor esetén nem ritka, hogy a motorfelújítás már körülbelül 200.000 kilométer után megtörténik. A technológiai fejlődés megkérdőjelezhetetlen, ugyanis ma már ez a szám 500.000 kilométernél, vagy afelett van. Ezt a futásteljesítményt tudják motorfelújítás nélkül az újabb motorok.

Viszont sajnos előfordul, hogy idő előtt sort kell keríteni a felújításra. Ez két dologra vezethető vissza. Folyamatosan hatalmas terhelést kap a fő egység, ami óriási hőhatással is párosul. Másrészt ott van a nem megfelelő karbantartás is, ami idő előtt is problémához vezethet.

A belsőégésű motorok óriási fejlődésen mentek keresztül, hatalmas erőkifejtésre képesek. Ez azzal is együtt jár, hogy megnőtt az alkatrészeket érő erőhatás is. Ezt megfelelő anyaghasználattal elég jól kezelni tudták a gyártók. De emellett ott a hatalmas hőhatás is, és a kettő együtt már okozhat számos problémát az idő előrehaladtával.

A használat során fellépő bizonyos kopásokkal természetesen a motorgyártók is számolnak. Erre vannak az úgynevezett kopó alkatrészek, melyeket időközönként cserélni kell. De persze ezek még megfelelő karbantartás és rendszeres szerviz mellett is elkopnak.

Ezek azonban nem összetévesztendők azokkal a károkkal, amit a nem megfelelő karbantartás és a rendszeres szerviz hiánya okoz. Az olyan gyári előírások figyelmen kívül hagyása, mint például az olajcsere ütemezése már önmagában sok gondot tud okozni. Már csak ennek betartása is jelentősen csökkenti az idő előtti motorfelújítás szükségességét.

Hengerfej, motorblokk, főtengely

Ha mégis felújításra kerül a sor, érdemes tudni, hogy a motor egyes részei, vagy akár az egésze is sorra kerülhet, annak függvényében, hogy mi a probléma. Lehet a hengerfej, a motorblokk, vagy akár a főtengely is az, amit fel kell újítani. Lehet elég csak az egyes részekhez hozzányúlni, azonban ha egy szinte teljesen új motort akarunk, akkor több részét is cserélni kell vagy felújítani.

Mire kell a fékterem?

Ha magát a motorfelújítási folyamatot nézzük, akkor először ki kell deríteni, hogy valóban az okozza-e a problémát, amire gondolunk. Ez a hibakeresés. Ekkor kiderül, hogy valóban szét kell-e szedni teljesen a motort, és hogy javítható-e egyáltalán a hiba, vagy hogy megéri-e egyáltalán belekezdeni a javításba.

Ha megtörténik a felújítás, jöhet az utólagos vizsgálat. Ezzel győződhetünk meg arról, hogy sikeres volt-e a javítás. Ekkor használunk féktermet. Ebben minden körülmény adott ahhoz, hogy a motor működését ki tudjuk elemezni, még mielőtt visszatennénk a helyére.

Mint látható sok oka lehet egy motorfelújításnak, de sokat is tehetünk azért, hogy minél később kerüljön rá sor. Csak ne feledkezzünk meg a szervizekről és  a rendszeres karbantartásról!

(Szponzorált tartalom)

FOLYTASD EZZEL

A luxus új szintje a Balatonnál – Ilyen a LUA Resort télen

Fantasztikus őszi ízek és otthonos hangulat – Így varázsolt el minket a Macesz Bisztró

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram