Close
Már magabiztos a nő, és nem gyanús, ha az óráját nézegeti

Már magabiztos a nő, és nem gyanús, ha az óráját nézegeti

Hol van már az ékszernek álcázott titkos óra, amin legalább lopva megnézhették az időt a nők? Az Omega ma már sikeres és magabiztos nőknek készít órákat, amelyek az egykori klasszikusokat is felidézik.

Gazdag, ikonikus darabokkal teli történelem – ez a legkevesebb, amit elmondhatunk az Omegáról. Az 1948-as Seamaster simán felér egy műalkotással, olyan igényességgel kidolgozott darab, amit minden további nélkül kiállíthatnának egy múzeumban.

Vagy mehetünk még hátrébb az időben, nemrég például egy több mint százéves modell felújításával készített vintázs órát a cég.

Ez volt az első, karon viselhető stopper, amelyen külön gomb működtette az időmérőt, az Omega pedig újragyártotta az alkatrészeket a legendás ős előtt tisztelgő órához.

Ám a gravírozott hátlapú, zafírüveggel védett szerkezethez nem férhet hozzá akárki: mindössze tizennyolc példányban készült el, a szerencsés vevők bőrborítású dobozban vehették át az órát.

Csupán két gesztus, ami érzékelteti az ikonikus brand súlyos történelmét. De ennek a történelemnek egy jelentős részéről kevesebb szó esik, pedig az Omega női órái is hatalmas múlttal büszkélkedhetnek.

A 20. századot sok más mellett a női egyenjogúság századának is nevezhetjük, ami nem csak a szavazati jogok kivívásában és a különböző mozgalmakban nyilvánult meg. 1902-ben például az Omega előállt az első, kimondottan nőknek készült, virágmintákkal díszített modelljével.

Szépen hangzik, de igazság szerint még hosszú időbe telt elfogadtatni, hogy nők is viselhetnek órát. Akkoriban még többnyire durva gesztusnak tartották, ha egy nő az órájára nézett, mert az unalom kinyilvánításának tartották – a férfiaknál ugyanez a mozdulat a temérdek-fontos-teendőm-van jelzésévé eufemizálódott.

Éppen ezért az Omega kívülről ékszernek álcázott, pici órákat kezdett gyártani, ezek népszerűsége pedig rohamosan nőtt.

Az idő haladt, a szoknyák rövidültek, a színek élénkebbek lettek. Az Omega pedig előállt Art Deco kollekciójával.

Folyamatosan nőtt a női órák piaci részesedése, a hirdetések modern, gendersemleges szellemben készültek, tekintettel az immár az élet szinte minden területén jelenlévő nőkre. Bár sok brand még a sztereotípiák foglya volt, az Omega kiemelte a nők különlegességét: olyan sztárokkal hirdetett, mint Marilyn Monroe és Audrey Hepburn. És ezek nem csak puszta szavak voltak: a Ladymatic sorozatba a legmodernebb technológiát építették, aminek azonnal híre ment.

Női karóra 1906-ból, Art Deco óra 1940-ből, és egy 1956-os „titkos ékszer” óra

A „titkos ékszer” sorozat tagjai neves dizájnerek közreműködésével készültek – akadt köztük gyémántberakásos példány is –, és egy kísérletezős, színes, kreatív korszak kezdődött. A Moldavita órába még valódi meteoritot is beépítettek, majd a hetvenes évek végétől változott a trend a visszafogottabb órák megérkeztével.

A meteoritos Moldavita 1964-ből, Constellation Star (1992), Ladymatic (2010)

Az igazi új korszakot Cindy Crawford megjelenése indította el, aki 1995-ben az Omega első márkanagykövete lett.

Ekkor már nem a jogaikért harcoló, hanem a sikeres és magabiztos nők jelölték ki a brand útját.

Ez pedig azt is jelentette, hogy ezek az órák az igényes kidolgozás mellett szerkezetileg is a leginnovatívabbak voltak – valójában meghaladták a férfiórák nívóját.

Cindy Crawford a Her Time kiállításon Sydneyben

Nicole Kidman 2005-ben lett a svájci cég nagykövete – két évvel az Órák című filmért kapott Oscar-díj után. Számos díjátadón jelent meg Omegával a csuklóján, miközben számtalan jótékonysági kampányban vett részt.

Nicole Kidman már több mint tíz éve márkanagykövet

Nem hiába asszociáltunk múzeumra a bevezetőben említett Seamasternél: 2015-ben Milánóban megrendezték az első Her Time kiállítást, a megnyitón Kidman vágta át a szalagot. Egy évre rá a moszkvai GUM áruházba, illetve Sanghajba ment a kiállítás, tavaly Sydneybe, Párizsba és New Yorkba.

Her Time kiállítás Párizsban
Női modellek: Constellation, Ladymatic, The Trésor, Seamaster Acqua Terra, The Speedmaster

A Constellationnél rozsdamentes acél ötvöződik 18 karátos arannyal; a Seamaster Aqua Terra 38 milliméteres számlappal és barna bőrszíjjal hívja fel magára a figyelmet, de a hajóforma is visszaköszön; a Speedmaster különleges, kettős előlap dizájnnal készült: a külső gyűrűje gyémántokkal kirakott barna alumínium, a belsőn pedig a sebességmérő látható; a Trésor a modern és a klasszikus dizájnt kombinálja, ívelt gyémántberakással, és még a koronájába is illesztettek gyémántot; a Ladymatic fehér gyöngyház számlapján piciny gyémántok jelölik az órát.

Ez is érdekelhet:

omega | karóra | női óra | óra

FOLYTASD EZZEL

A japán origamiművészet világát megidéző high-tech szemüvegkerettel jött ki a Tipton

Csodálatos, exkluzív kapszulakollekció ünnepli Frida Kahlo örökségét

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram