Tihanyban találtunk rá a Balaton legszebb strandjára – Megnyílt a Plage18 étterem, bár és strand

A legjobb balatoni strandok minden évben az alapján kerülnek fel egy toplistára, hogy milyen a vízminőség, esetleg lehet-e parkolni, jó lángost kapni és gyerekbarát partszakaszt találni. De ha a szívünkre tesszük a kezünket, szolgáltatásban és stílusban az összes balatoni strand ugyanazt hozza: néhány retro büfé és játszótér a parton, pár mobil öltözőfülkével és lejáróval. A néhány hete megnyitott, tihanyi Plage18 viszont olyan életérzést hoz el a kedvenc tavunk partjára, amire eddig nem volt példa.

Ebben persze jelentős szerepe van annak, hogy a legtöbb stranddal szemben a félsziget révhez közeli részén, közvetlenül a Hotel Átrium és a megújult THE kikötő szomszédságában található partszakasz régóta magánkézben van, a jelenlegi tulajdonosok három évvel ezelőtt vásárolták meg a területet.

"Van a közelben egy kis nyaralónk, ezért a környéken kerestünk a barátainknak is telket. Így láttuk meg, hogy a strand eladó. Évekig beszélgettünk az akkori tulajdonossal, végül hagytuk magunkat rábeszélni" – mesélik.

Két évig még mások bérelték és üzemeltették a strandot és a büfét, tavaly viszont dönteniük kellett, hogy a bérleti szerződést vagy a strandot újítják meg. Utóbbi lett a befutó. Az első terveket maguk a tulajdonosok rakták össze egy kis tervezőcsapattal, és rögtön beleszerettek. Már a koncepció kialakításakor is nagy hangsúlyt kapott az éttermi rész, nem véletlenül.

"Harminc év alatt tizenhét éttermet nyitottam. Mintha valami kozmikus erő vinne előre, pedig kézzel-lábbal tiltakozom ellene. Talán ez a sorsom" – mondja Gábor.

Az elmúlt néhány hónap hatalmas adrenalinsokkja is szóba kerül, és tökéletesen meg tudjuk érteni: május elején pont a környéken jártunk, és azon imádkoztunk, hogy legalább 2019-re elkészüljön, bármit is terveztek ide. Aztán néhány hét alatt olyan csoda történt, amiről legtöbb esetben könyvet szoktak írni. Június második hetében megnyitott az étterem, pár nappal később a strand is.

Kicsit irigyeljük is azt a kreatív folyamatot, amiben a csapat részt vett, még most is csillogó szemmel mesélik, milyen izgalmas volt a koncepció kialakítása, az anyagok beszerzése, a csapat megszervezése.

Az inspirációt külföldi példák jelentették, olyan beach clubok a francia Riviérától Miamiig, ahol már rég megvalósult mindaz, amit a Balaton partjára a Plage hozott el: nyugodt, tömegmentes pihenés, igényes környezetben, extra szolgáltatásokkal és kiszolgálással.

Ez persze azzal is járt, hogy a korábbi strand befogadóképességét harmadára csökkentették: ahány napozóágy van, annyian tudnak bemenni. Így a tóparton megszokott ezer forint körüli belépővel szemben itt háromezer a napijegy, de ezért az árért saját napozóágyat, napernyőt, törölközőt és asztalkát is kap a vendég, ráadásul napozás közben is bármikor rendelhet egy pohár pezsgőt vagy koktélt magának a korzózó felszolgálóktól.

Itt nem forduhat elő, hogy valaki a hupikék törölközőjén, a fűben párizsis zsemlét eszeget, és nem azért, mert a Plage valami úri huncutság lenne. Egyszerűen nem illik a miliőbe, arra ott van több száz másik strand a tó körül.

A strand legextrább elemei kétségkívül azok a privát boxok – vagy ahogy itt hívják, gazebók –, amelyeket a belépőn felül bérelhetünk ki magunknak. A három kisebb gazebóban négyen, a Tihany névre keresztelt nagy boxban hatan is kényelmesen elférnek, és a függönyöknek, valamint a privát lépcsőnek köszönhetően könnyen intim és hedonista környezetet teremthetünk magunknak. Hát ha még rendelünk egy jó pezsgőt is jégvödörben, és néhány jó szendvicset vagy burgert a beach bárból...

Ha jobban megéheztünk és mondjuk egy klubszendvicsnél komolyabb energiaforrásra van szükségünk, simán átmehetünk az étterembe is, ahol nem kell tartani attól, hogy puccos fine dining adagokba ütközünk, ahogy maguk az ételek sem túlbonyolítottak.

Rendelhetünk például halászlevet vagy hortobágyit, ami nem maradék húsokból, hanem tanyasi csirkepörköltből és frissen sütött palacsintából készül. De ehetünk akár kacsát vagy borjúbécsit is, amit tejen nevelt borjú combjából sütnek, hiába kerül háromszor annyiba, mint a borjúbécsihez általában használt hús. Noha ez komoly és költséges vállalás, a csapat mindenképp szeretné tartani a magas minőséget.

Az étterem a stranddal együtt a tervek szerint csak szeptember végig tart nyitva, azt viszont a tulajdonosok is remélik, hogy soknyári kaland lesz a Plage18-ból. Nem tisztán üzleti szemmel néznek rá, ez annál jóval több. Szeretik a Balatont, Tihanyt, és úgy gondolták, hogy jót tesznek a vendégekkel, és kicsit Tihannyal, még ha nem is örül mindenki a környéken.

És hogy honnan jött a 18-as szám a Kenderföld utca 18. alatti strand nevébe?

"Szeretnénk, ha az unokáink 50 év múlva arról beszélgetnének: »Te, nem tudod, mikor nyitották nagypapáék a Plage-t? Hogyhogy mikor? Hát, 2018-ban, ott a nevében is...« Nagy élmény és büszkeség, hogy elkészült."

A túra, ami maximumra tekeri az életszeretetet – Bejártuk egy Minivel Észak-Olaszországot

Négy nap és fél tucat izgalmas hely, pár órányi autózásra a határtól. Nyomtunk egy kövér gázt, és meg sem álltunk Észak-Olaszországig.