Close
Imádta a közönség az ősz talán legizgalmasabb kiállítását

Imádta a közönség az ősz talán legizgalmasabb kiállítását

Október 3-9. között immár harmadik alkalommal rendezték meg a 360 Design Budapest kiállítást, amely ezúttal is izgalmas programokkal és számos lenyűgöző alkotással várta a kortárs dizájn iránt érdeklődőket.  A Bálna Budapest épületét egy héten keresztül látogatók tömege töltötte meg élettel, akik a dizájntárgyak és lakásdekorációs kiegészítők felfedezése mellett a formatervezéshez és annak határterületeihez kapcsolódó ismereteiket is elmélyíthették a kerekasztal-beszélgetéseknek és a világhírű tervezők előadásainak köszönhetően.

Idén is nagy sikert aratott a magyar és a régiós kreatívipar iránt érdeklődők körében a korábbi években számos elismeréssel kitüntetett 360 Design Budapest. Közel 3500 látogató volt kíváncsi a harmincegy hazai és több, mint tíz regionális tervező alkotásait felvonultató rendezvénysorozatra, amelyen több, mint száz  darab dizájntárgyat mutattak be. Az elmúlt években a kiállítás komoly érdeklődésre tett szert, ezt mutatja az is, hogy a hétfő déli nyitástól számítva összesen közel 300 ezer felhasználó kereste fel az esemény Facebook– vagy Instagram-csatornáját.

– A kiállításon ezúttal a történetmesélésre, az edukációra és a digitalizációra helyeztük a hangsúlyt, amelynek köszönhetően egy nagyon színes és izgalmas válogatást mutathattunk be a látogatóknak, illusztrálva ezzel a dizájnipar sokoldalúságát. A magyar tervezők és a feltörekvő tehetségek nemcsak az elkészült darabjaikat, hanem 3D-alkotásaikat is nevezhették, amelyeket egy különleges, innovatív digitális térben, interaktív LED-kivetítőkön jelenítettünk meg. Az Art Markettel való szoros együttműködésünknek köszönhetően pedig nemcsak a fizikai és a digitális valóság, a múlt, a jelen és a jövő kapcsolódásai elevenedtek meg az érdeklődők előtt, hanem a különböző művészeti ágak összefonódásai és különbségei is érzékelhetővé váltak – részletezte Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese a koncepció összetettségét.

A három szekcióra tagolódó kiállítótérben a dizájn széles palettája jelent meg idén is. Az Iparművészeti Múzeummal együttműködésben kialakított dizájntörténeti részben többek között Kozma Lajos, a századelő egyik legkiválóbb, nemzetközileg is elismert művészének tervrajzait és egy alkotását is megtekinthették a helyszínre látogatók. A középső szekcióban elhelyezett LED-kivetítők képei megelevenedtek a kijelzőhöz közelítve, aminek eredményeképpen jobban szemügyre lehetett venni a 3D-s terveket, a virtuális dizájnerbútorok látványosan kiemelkedtek a sokaságból. Igazi “dizájn oázis” fogadta a látogatókat a harmadik szekcióban, ahol látványos kontrasztot teremtett egymással az indusztriális architektúra és a megannyi zöld felület látványa, amelynek hatására még jobban kitűntek az innovatív térben a bemutatott tárgyak. A kerámia munkákat egy grandiózus asztalon mutatták be, amelyet Bonta Gáspár, a kiállítás programigazgatója Az utolsó vacsora parafrázisaként értelmezett.

Az érdeklődők a pihenésre kialakított lounge szekcióban is magyar tervezők alkotásaival találkozhattak, ugyanitt lehetőségük nyílt vásárolni is a kitelepült tervezőktől. Népszerűek voltak a látogatók körében a kiállítás edukatív programjai is, a szakértői tárlatvezetések teltházzal zajlottak le, de nagy számban voltak kíváncsiak a Bálna Budapest épületébe kilátogatók a keynote előadásokra és a kerekasztal-beszélgetésekre is.

Hatalmas elismerés a 360 Design Budapest számára, hogy olyan nemzetközileg elismert szaktekintélyek vettek részt a programban előadóként, mint Piero Lissoni, korunk egyik legkiemelkedőbb építésze és dizájnere. 1:1 humanista megközelítés című előadásának keretében a magyar vonatkozású projektjeiről is részletesen mesélt, de Bonta Gáspárral közösen tartott tárlatvezetésére is hatalmas volt az érdeklődés.

A sztárelőadók mellett a korábbi évekhez hasonlóan olyan regionális szakmai szervezetekkel együttműködésben valósult meg a 360 Design Budapest, mint az Art Market Budapest, a Budapest Design Week, a Czechdesign, az Iparművészeti Múzeum és a LuCreate Design Development Foundation.

– A magyar formatervezési kultúrára nyitott érdeklődőket Európa több országából is vártuk. A kulturális turizmus szerepét és fontosságát számos hazai és nemzetközi felmérés is alátámasztja, amelyek szerint az európai, sőt, a tengerentúli utazóknál is a kultúra az egyik elsőszámú utazási motiváció. A helyi kultúra megismerésére való egyre nagyobb igény és az élményalapú turisztikai szolgáltatások hatással vannak a divat- és a dizájnszektorra is. Nagy potenciál van mindkét ágazatban és egymást építve, egymást segítve tudnak építkezni. Mindkettő hozzájárulhat ahhoz, hogy ne csak fenntartsa, hanem emelje az életszínvonalat, hogy helyi értékekre épülő, magas minőségű szolgáltatásokat értékesítsen és nem utolsó sorban, hogy erősítse az országimázst. Ezért számunkra nagyon fontos, hogy erősítsük hazánk regionális dizájnipari szerepét, s ezáltal minél erősebb láthatóságot biztosítsunk a magyar designipar tehetségeinek – mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A regionális összefogás szellemében az intellektuális élményeket tovább fokozták az Art Markettel közösen megszervezett szakmai események: az Inside Art & Design programsorozat keretében a HFDA Academy két kerekasztal-beszélgetésén is részt vehettek az érdeklődők. Metszéspontok: Art & Design címmel angol nyelven, nemzetközi meghívottak járták körbe Winkler Nóra kulturális szakember moderálásban a művészet és a dizájn különbségeit, átfedéseit és egybefonódásait. A beszélgetésen Audrone Drungilaite, a vilniusi Design Innovációs Központ igazgatója, Giovanni Ottonello, az Instituto Europeo di Design művészeti vezetője, valamint Tanja Pak, a ljubljanai egyetem professzora vettek részt. A másik kerekasztal-beszélgetés keretében pedig a kollaboráció innovációt ösztönző hatásáról Korn Anita, a Ruhastory megálmodója és kreatív producere beszélgetett Juhos Lehel, Hevesi Annabella és Simonfalvi Bence tervezőkkel.

A kerekasztal-beszélgetések és az előadások visszanézhetőek a Magyar Divat & Design Ügynökség YouTube– és Spotify-csatornáján, a kiállítás online platformja pedig itt érhető el.

kiállítás | dizájn | art market | 360 Design Budapest | visszatekintés

FOLYTASD EZZEL

Így csaphatsz le a Budapest születésnapjára készült egyedi plakátra!

A világ egyik legrangosabb építészeti fődíját nyerte el a Magyar Zene Háza

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram