Close
A sneaker-megszállottak magyar fejlesztésű appjára már a Sneakers Mag is felfigyelt

A sneaker-megszállottak magyar fejlesztésű appjára már a Sneakers Mag is felfigyelt

“Minden cipőnek megvan a maga története” – vallják a SneakerTracker megálmodói. A magyar fejlesztésű platform azokra épít, akiknek a divat az önkifejezés egyik eszköze, és akik szívesen osztják meg, mikor, mit viselnek. De nem kell sneaker-mániásnak lenni, hogy valaki regisztráljon, a puszta kíváncsiság is elég, vagy a közösség és a játék öröme. A másik oldalon pedig ott vannak az elkötelezett gyártók, akik eddig alig tudtak valamit a cipőikről, miután azok a fogyasztókhoz kerültek. Hogy ez az információ mennyire értékes, azt jól mutatja, hogy az egyik legnépszerűbb, cipőmárkákkal foglalkozó európai divatlap, a Sneakers Magazin is felfigyelt rájuk.

Az ötvenes évek Amerikájában, a sneaker-kultúra éledezésekor aligha gondolták, hogy most, körülbelül hetven évvel később ekkora rajongótábora lesz a spéci edzőcipőknek. Ma egy rapper ugyanúgy hord sportcipőt, mint egy öltönyös üzletember, és az egyedi, limitált szériás sneakerek vírusként fertőzik a világot. Ráadásul olyan trendről van szó, ami a férfiak és nők körében egyaránt hódít.

Egy tipikus SneakerTracker felhasználót nehéz is lenne körülírni: a platform ugyanúgy szól a cipőkért akár több százezreket fizető gyűjtőknek, mint a divatot kevésbé diktáló, de trend-érzékeny figuráknak.

A StyleTracker projekt (aminek része a SneakerTracker is) egyébként még 2015-ben indult, egy piaci résnek köszönhetően: az alapítók hosszas kutatások után komoly értéket láttak abban, hogy nyomon kövessék, mi lesz az egyes divatcikkekkel – például a sneakerekkel – a vásárlás után.

Hiszen mindenkinek vannak kedvenc darabjai, és olyanok is, amik akár hónapokig pihennek a szekrényben, így pusztán a vásárlás ténye kevés visszacsatolást jelent a gyártóknak. A vásárlás utáni időszakról szerzett információ viszont komoly üzleti ütőkártya: a SneakerTracker képes megmutatni a gyártóknak, mi történik a termékükkel, amikor már megvásárolták, nekik pedig ezután lehetőségük nyílik arra, hogy egyes felhasználókat teljesen személyre szabott, ún. hipertargetált ajánlatokkal bombázzák.

A webes applikáció használatához – aminek alapja, hogy összefogja a sneaker-közösséget, és mindenki feltöltheti, majd minden alkalommal megoszthatja, hogy épp melyik cipő van rajta a kedvencei közül – még csak fanatikusnak sem kell lenni, a globális piacra készülő oldalon már most sok olyan felhasználó akad, aki csak tudni szeretné, mi a menő épp most a világban. A SneakerTracker közel tízezer aktív felhasználója jól mutatja, hogy az igény valós.

A magyar tulajdonban lévő divattechnológiai cég mérési adatai és e-kereskedelmi megoldásai már most hatalmas értéket képviselnek a divatipari márkák számára, a közösség növekedésével pedig teljesen új dimenzióba emelik majd a bevetett marketingeszközöket is.

A w-commerce, azaz a viselés alapú továbbértékesítési lehetőség messze túlmutat a banner típusú, erőszakos marketing eszközökön. Ebben az új típusú mérési metodika a kulcs, amiben lehet egy mutató például a viselési gyakoriság, ami nagyon gyakran mutat eltéréseket az eladott mennyiségekhez képest.

Ennek köszönhetően, ha Te például AirMax fanatikus vagy, és használod a SneakerTrackert, a jövőben teljesen elképzelhető, hogy a tizedik pár rongyosra hordott cipőd után a Nike majd megdob egy nagyobb kedvezménnyel.

A SneakerTracker most a több mint félmilliós követőtáborral büszkélkedő Sneakers Magazin-nak készített több oldalas exkluzív elemzést a sneakerekkel kapcsolatos viselési szokásokról, ami jól mutatja, mennyi izgalmas és hasznos adatot gyűjtenek a platform fejlesztői.

Bár jelenleg még csak webes platformon fut a SneakerTracker, 2019 februárjában érkezik a telefonos applikáció, ami vélhetően a felhasználók ugrásszerű növekedését is jelenti majd. Mi szorítunk, hogy egy újabb magyar sikersztori legyen belőle!

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Unsplash, SneakerTracker)

A kaland folytatódik
Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom