Ezt a hat tanácsot megfogadva életet vihetsz a szürke és rideg januárba

Aligha lövünk mellé azzal a megállapítással, hogy a téli sportok híveit leszámítva viszonylag kevesen jelölik meg kedvenc hónapjuknak a januárt. Nehézkes kezdés, lassan beinduló programok, hirtelen hamvába hulló fogadalmak, hideg, kellemetlen időjárás, és ingerszegény hétköznapok jellemzik a hónapot. Segítünk pár tippel, hogy könnyebben átvészelhető legyen.

Utazás

Korábban már megírtuk, hogy az utazás lehetővé teszi, hogy eltávolodjunk a mindennapjaink stresszforrásaitól,

újraindítsuk a testünket és a szellemünket is, így pedig javítani tudunk általános egészségi állapotunkon is.

Ami a konkrét tippeket illeti, már összegyűjtöttük a legjobb úti célokat a sarki fény megtekintésére Izlandtól Svédországig, valamint néhány olyan várost is, ahol télen az éjszakák nem érnek véget; itt ajánlottunk tizenkét nagyszerű szlovéniai síterepet családi síeléshez, itt pedig mutattunk öt karácsonyi filmes helyszínt, ami a valóságban is felkereshető.

Művészeti galériák

Nemcsak nyugodt beltéri élményt adnak, hanem némi színt is visznek a januárba Európa (és Magyarország) legjobb galériái, múzeumai.

A Centre Pompidou-tól kezdve a londoni Royal Academy-n, vagy a bécsi Belvedere-palotán át az amszterdami Rijksmuseumig rengeteg fotogén helyen lehet elütni az időt, egyben megismerkedni a legszebb műalkotásokkal.

Itthon Kép és kultusz címmel a magyar képzőművészet első modern festője, Szinyei Merse Pál életművét mutatja be hazai és nemzetközi kortársakkal is párhuzamba állítva a Magyar Nemzeti Galéria (MNG) mintegy százhúsz művet felvonultató kiállítása.

Paul Cézanne és a konstruktív avantgárd kapcsolatát vizsgálja a Szépművészeti Múzeum Cézanne-tól Malevicsig – Árkádiától az absztrakcióig címmel  megnyílt tárlata, melyen a dél-francia mester és többek között Picasso, Braque, Moholy-Nagy, Mondrian, Klee és Bortnyik összesen több mint százhúsz munkája látható.

Gyógyfürdőzés és wellnessezés

A testünk egy templom, ami a lehető legjobb bánásmódot érdemli meg. Ezt pedig egy pihentető wellness-kiruccanáson tudjuk leginkább megadni neki. Mi is megírtuk, hogy a Lonely Planet összegyűjtötte Európa legjobb meleg vizű forrásait Izland híres Kék lagúnájától Európa első törökfürdőjéig, a listán pedig két magyar turistalátványosság is méltán szerepel.

A masszázs és egyéb kezelések mellett egyébként az edzőteremben eltöltött idő sem árthat, ez biztosítja ugyanis a motiváció fenntartásához szükséges endorfint.

Hajókirándulások

Teljesen más szemszögből lehet megtapasztalni az életet egy hajókiránduláson. A folyókon vagy a csatornahálózatokon hömpölyögve ráadásul meglepően festői helyekre juthatunk el.

A hajózás az egyik legrégebbi módja a közlekedésnek, vagyis a történelem szerelmeseinek is tartogat izgalmakat. Az Uniworld Boutique River Cruises  nemrég bejelentette Rivers of the World néven induló hajóútját, ami Európa legszebb folyóin csordogálva kilenc országban köt majd ki, köztük Magyarországon is.

Pozitív elhatározások

Macerásnak tűnnek azok a fogadalmak, melyek valamiről lemondásáról szólnak, úgyhogy igyekezzünk pozitív vállalásokat találni és akkor egészen biztosan konstruktívabbnak érezzük a januárt.

Ha időt szakítunk egy újonnan választott hobbira,  számunkra szokatlan helyekre is eljuthatunk, legyen az egy gyönyörű könyvtár, színház, operaház, netán mászóterem vagy egy fazekas-tanfolyam műhelye.

Újrakapcsolódás a természethez

Lássuk be, nem ez a legjobb évszak a szabadban történő gyönyörködésre, de a természettel való újrakapcsolódás biztosan segít megőrizni az egészséget és a célok iránti elkötelezettséget.

Arról nem beszélve, hogy egy 2018-as tanulmány szerint még egy hosszú hétvége is csökkenti a stressz-szintet az utazást követő legalább öt hétig. A természetben tett kirándulások hozzájárulhatnak az általános egészségi állapot és a közérzet javításához is.

Hazánk tele van szebbnél szebb kirándulóhelyekkel, amelyek nemcsak a tavasztól őszig tartó időszakban várják a túrázókat. Olyan kirándulóutakat gyűjtöttünk itt össze, amelyek télen is gyönyörű természeti környezetet, páratlan kilátást és izgalmakat tartogatnak.

(Forrás: EuroNews, fotók: Carnival, Pixabay, Unsplash, Getty Images)