Close
Kiderült, hogy a magyar férfiak vagy a magyar nők tévéznek-e többet

Kiderült, hogy a magyar férfiak vagy a magyar nők tévéznek-e többet

Az elmúlt években masszívan átalakultak a tévénézési szokások – köszönhetően a streamingszolgáltatóknak.

Ez azt jelenti, hogy már nem csatorna, hanem műsor szerint válogatnak a nézők a tartalmak között egy felmérés szerint, plusz megváltozott az is, hogy az hol tévézünk, például a szobában, a teraszon vagy a vonaton.

A műholdas és online televíziószolgáltatást nyújtó Direct One kutatása szerint egyre többen választják a tévénézés rugalmas, helyhez és időhöz nem kötött formáját. A válaszadók közel fele rendszeresen online néz műsorokat, filmeket, sorozatokat: az okostelefonon keresztüli tartalomfogyasztás a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, de a 25-39 évesek 57 százaléka és a 40-59 évesek 47 százaléka is online néz műsorokat.

A legnépszerűbb tartalmak a filmek és a sorozatok, a dokumentumfilmek és a hírműsorok, illetve a sportadások.

A változások dinamikáját mutatják az adatok is: a PWC szerint 2019-ben a hagyományos tévészolgáltatások éves előfizetői díjbevétele majdnem elérte a 400 millió dollárt, a streamingszolgáltatóké alig 50 millió dollár volt Magyarországon. Az előrejelzések szerint 2024-re a hagyományos piac több mint 1,3 százalékkal zsugorodik, miközben a streamingszolgáltatóké majdnem 13 százalékkal bővül.

A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltöttek a magyarok a tévé előtt: a nők 5 és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet. Az idő tizenegy százalékában hírműsorokat néztünk, plusz naponta átlagosan 37 percnyi reklámot. A teljes népesség körében a napi tévénézési idő három perccel haladta meg a 2020-ban mért értéket, és ugyanennyivel nőtt a 18-49 évesek tévénézési ideje is.

A legnagyobb emelkedés az egyébként is legtöbbet tévéző ötven év felettieknél jelentkezett: hét perccel növelték tévénézési idejüket, és így naponta átlagosan hét óra tizenegy percet töltöttek a képernyők előtt.

(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)

magyarok | szokások | adatok | streaming | felmérés

FOLYTASD EZZEL

Bepillanthatsz Budapest lelkébe a város egyik legismertebb szállodájában

Így fognak össze a túlélésért a hazai fitnesz- és edzőtermek

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram