Pénteken érik el a Balatonhoz vezető Sió-csatornát a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vadonatúj hajói, amelyek szerdán indultak Komáromból.
A rendszerváltás óta nem érkezett új személyszállító komp és katamarán a Balatonra, a jelenleg is használt három katamaránját a Bahart 1978 és 1981 között szerezte be, és a kompok átlagos életkora is 50-60 év.
Most azonban mindez megváltozik: Szántód és Tihany néven két új komp, Balaton és Tomaj néven pedig két új katamarán áll forgalomba, melyek motorjai a legmodernebb környezetvédelmi normáknak is megfelelnek. Emellett az új kompoknak minden eddiginél nagyobb az utas- és járműbefogadó képessége, és sok kerékpár is elfér rajtuk.
A 45 méter hosszú és 11 méter széles új kompok 24 autót, 30 kerékpárt és 120 utast képesek egyszerre szállítani.
A szintén 11 méter széles, de 35 méter hosszú katamaránok 350 utast vihetnek egy időben a partok között, és 35 kerékpár szállítására is alkalmasak, ami lényegesen meghaladja a jelenlegi hajók kapacitását.
Az új hajókat szállító konvoj a komáromi hajógyárból indult el a Dunán, Komárom és a Sió torkolata között 272 kilométert tett meg. Mivel a hajókat a szállítás miatt részlegesen szét kellett szerelni, a forgalomba állásuk előtt még több hónapos szerelési munkák várhatók a Balatonra érkezésük után.
A hajóknak több hajó több más járművel együtt várakozniuk kellett a megfelelő vízszintre, hogy jussanak a tóra a Sión keresztül. Az alacsony vízállás korábban két éven át nem tette lehetővé a zsilipnyitást.
(Forrás: MTI, képek: Facebook/Bahart)
balaton | Bahart | katamarán | hajó | kompRáleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!