Egy friss felmérés ilyesmi kérdésekre keresett választ. Megtalálta.
A Kayak utazási oldal elvégezte a munkát, és ezer embert kérdezett meg, hogy valamilyen konszenzusra jusson a repülés ki nem mondott szabályairól.
Ezek közé tartozik például, hogy szabad-e hátradönteni az ülést, lehet-e gyorskaját felvinni a fedélzetre, és illik-e idegenek vállán aludni.
Mindközött a legmegosztóbb téma az ülések a karfáira vonatkozott.
A válaszadók ötvenhét százaléka szerint a középső ülésen helyet foglaló utast ugyanis nem illeti meg mindkét karfa.
„Nem tarthatsz igényt mindkettőre csak azért, mert oda szól a jegyed. Az utazók nagyrésze szerint mindenkinek pihenésre szorul legalább az egyik karja” – olvasható a tanulmányban.
Bár ez még mindig a többséget jelenti, érdekes lenne a kisebbség véleménye is: miből gondolják vajon, hogy mindkét kartámaszt használni elfogadott dolog? Mondjuk ez lehet a középső ülésen szenvedők jutalma?
A felmérés további kérdései már nagyobb egyetértést váltottak ki. Elsöprő többséggel erősítette meg, hogy szabad hátradönteni az üléseket (a válaszadók nyolcvannyolc százaléka szerint rendben van), bár harminchárom százalék úgy véli, csak a hosszútávú vagy éjszakai járatokon működhet a dolog. Eközben az idegenek vállán történő alvás abszolút nem, a válaszadók hetvenhét százaléka szerint nincs rendben ez a cselekedet.
A tanulmány talán legzavaróbb része szerint minden ötödik válaszadónak nincs kifogása az ellen, hogy az utasok cipő nélkül menjenek ki a mosdóba. Pedig mi is megírtuk, hogy nem kellene.
(Forrás: Thrillist, fotók: Getty Images)
repülés | karfa | felmérés | illemtan | ülésRáleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!