2024 tavaszától a látogatóknak öt eurót (körülbelül kétezer forintot) kell fizetniük, hogy beléphessenek Velence óvárosába a legforgalmasabb napokon, ha nem maradnak éjszakára.
De a díj nem minden nap lesz érvényben, a velencei hatóságok első körben harminc napot jelölnek ki az év során, kiválasztva a legforgalmasabbnak ígérkező napokat, például az ünnepi hétvégéken és a karneváli csúcsidőszakban.
A városi tanács közleménye szerint az a cél, hogy bizonyos időszakokban korlátozzák a napközbeni turizmust, a dátumokról hamarosan döntenek.
A díj alól mentességet élveznek a 14 év alattiak, azok, akik a városban éjszakáznak illetve sporteseményen vesznek részt, és nem kell fizetniük azoknak sem, akik a városban lévő ingatlanjuk után adót fizetnek. A mentességet élvezőknek online kell regisztrálniuk.
A város hatóságai már 2019 óta folytatnak vitát a belépőről, amely az eredeti tervek szerint az év minden napjára szólt, és három és tíz euró között mozgott volna.
A turisták számának korlátozása nagyon is indokolt, miután többen visszafordíthatatlan pusztítástól féltik a várost. Bár Velencében általában sokan vannak, nem lehetetlen úgy körülnézni, hogy közben elkerüljük a tömeget.
(Forrás: CNN, képek: Getty Images, Unsplash)
2024 | összeg | részletek | velence | belépődíj
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!