Close
Ez a kiállítás talán segít megoldani a külföldre költözés dilemmáját

Ez a kiállítás talán segít megoldani a külföldre költözés dilemmáját

Kár lett volna disszidálni…Hangzik a YouTube-on elhíresült életigenlő mondat. Weiler Péter legújabb kiállítása a művész 30 éves képzőművészeti útjának egyik legfontosabb kérdését dolgozza fel egy sajátos perspektívából.

Weiler Péter és a Roadster a közelmúltban együttműködött már: mint ismeretes, a Roadster is hozzátette a magáét a technológiai innováció történetéhez, egy úttörő kollaborációt indított útjára. Első alkalommal került NFT alkotás magyar sajtótermék címlapjára, ez a mű pedig Weiler Péter erre a célra készített Kefirszünet a metaverzumban című műve, ami a Roadster március 16-án megjelent nyomtatott kiadásának címlapján látható.

Menni vagy maradni?

Disszidálni és vállalni az ezzel kapcsolatos magányt és elidegenedést, vagy maradni és vállalni az ezzel kapcsolatos magányt és elidegenedést? Bármelyik utat is választja az ember, a végeredmény ugyanaz: az önmagunkkal való küzdelem.

Hol legyünk magányosak, itthon vagy külföldön? Vidéken vagy a fővárosban?

Míg az elmenetel egy aktív cselekedet, addig a maradás annak egy passzív, additív inverze. Weiler értelmezésében azonban mindkét folyamat aktív és nagy energiával jár. Maradni nem a döntés hiánya, hanem folyamatos munka, alkalmazkodás és elfogadás eredménye. Az ezen való rágódás pedig mindent idézőjelbe tud tenni, folyamatos hiányérzetet idéz elő és bizonytalanságban tart. Talán mert sosincs ezügyben döntés, mindig ott motoszkál a kérdés: a mi lett volna.

Weiler szerint itt, Kelet-Európában ezt a dilemmát egy folytonos bizonytalanság lengi körül, nem lehet véglegesen (el)dönteni.

 

A retrospektív tárlat nem egy végállomás, letisztult és eldöntött válaszokkal. A Kár lett volna disszidálni a kétség és bizonyosság határán mozgó művészi folyamat lenyomata.

A közel 40 alkotást bemutató kiállítás helyszíne Budapest egyik legkülönlegesebb palotája, a Kincsem-palota. A neoreneszánsz épület, mely egykor a híres Kincsem ló és tulajdonosának otthona volt, talán utoljára tekinthető meg a felújítás előtti állapotában, a maga nyers valóságában, ahogy a korok és rendszerek lemarták a falakról a festéket és a vakolatot.

A palota a letűnt idők csillogását idézi, melyben Weiler művei a múlt és jelen relációiként mutatkoznak meg. A néző előtt az elhagyott tér és a kortárs alkotások disszonáns kölcsönhatásba kerülnek, hitelesen tükrözve a kísértő múlt és a jelenkor káoszát.

A négy teremben berendezett kiállítás vegyes technikájú munkákat vonultat fel: olaj, akvarell, giclée, közlekedési táblák, readymade, beton, plexi, NFT, és a mindent átívelő humor. Vegyes, akár a bennünk érlelődő döntések.

A Kár lett volna disszidálni című kiállítást május 12-én csütörtökön 19 órakor Tombor Zoltán nyitja meg a Kincsem-palota termeiben.

(Fotók: Tóth István)

FOLYTASD EZZEL
Mutatjuk, miért érdemes a hétvégén Kőbánya felé venni az irányt
Rácz Jenő zsíros kenyerével indul az ország legnépszerűbb gasztrofesztiválja
Rendeld meg a Roadster magazin 7. számát!
Friss lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 220 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom