Huszonnyolc hazai, köztük hat tehetséges pályakezdő és tíz regionális dizájnmárka alkotásait tekinthetik meg testközelből az érdeklődők október 4–10. között ingyenesen a Bálna Budapestben. A Magyar Divat & Design Ügynökség által megvalósított 360 Design Budapest kiállítás olyan tervezők munkáit mutatja be, akik friss lendülettel hívják fel magukra a figyelmet.
A dizájn iránt rajongók az online és offline tárlat megtekintése mellett exkluzív tárlatvezetéseken és edukációs kerekasztal-beszélgetéseken vehetnek részt, továbbá a rendezvény második napján személyesen is megismerhetik a tehetséges alkotókat a Meet the designer program keretében.
Egy év után ismét megnyílt a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által megálmodott és megvalósított, új, innovatív és fenntartható formatervezési irányokat bemutató, ingyenesen látogatható 360 Design Budapest kiállítás. Az esemény megnyitóján Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója mellett Ledényi Attila, az Art Market Budapest alapítója és igazgatója, valamint Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala elnöke mondott beszédet.
A rendezvény helyszíne idén a Bálna Budapest, ahol egy teljes héten át – október 4–10. között – várják a dizájn iránt érdeklődő nagyközönséget a kortárs dizájnalkotások. Az esemény célja továbbra is a magyar és regionális formatervezők széles körű ismertségének növelése, a hazai dizájnmárkák nemzetközi piacra lépésének elősegítése, valamint felhívni a figyelmet a minket 360 fokban körülvevő dizájn mindennapokban betöltött szerepére.
"Idén több magyar és nemzetközi dizájneseménnyel és szervezettel együttműködve, olyan programot szerettünk volna létrehozni, amely Európa szerte kiemelkedő turisztikai vonzerővel bír, és különböző dimenziókban szemlélteti Közép-Európa dizájnipari kulturális gazdagságát. Az Art Market Budapest, illetve Budapest Design Week rendezvényekkel stratégiai partnerként támogatjuk egymást, amelynek köszönhetően új kapuk nyílnak a képzőművészet és iparművészet kapcsolódására. A második 360 Design Budapest kiállítás nagyobb területen, több dizájnerrel, összművészeti jelleggel valósul meg, ezáltal még inkább előtérbe helyezve a kortárs dizájn jelentőségét" – mondta Bata-Jakab Zsófia.
A kiállításon közel negyven magyar és regionális formatervező bútorait, lámpáit és kerámiáit fedezhetik fel az az érdeklődők. A 360 Design Budapest idei tárlata olyan tervezők munkáit mutatja be, akik kézműves tehetségükkel, tervezői tapasztalatukkal, innovatív gondolkodásukkal, gyártói leleményükkel vagy tudatosságukkal hívják fel magukra a figyelmet. Munkájuk során tökéletesen ötvözik a dizájntörténeti értékeket a modern irányzatokkal. A 2021-es kiállításra három kategóriában jelentkezhettek a dizájnerek.
A progresszív megközelítésű, innovatív dizájnvállalkozások mellett idén először az első termékes, feltörekvő formatervezők alkotásai is helyet kaptak az eseményen. Továbbá a hazai alkotók mellett a V4-es országok tehetségei is bemutatkoznak a kiállítás keretei között.
A dizájnszakma kiemelkedő szereplőinek munkáit négy tematikus kiállítótérben mutatja be a rendezvény, ezek a konstruktőrök/manufaktúrák, a developerek/tervezők, a környezet és anyagtudatos dizájn, és a limitált szériás, már-már műtárgy értékű iparművészeti termékek. A tavalyi évhez hasonlóan 2021-ben is lesz mód a 360 Design Budapest programigazgatójával, Bonta Gáspárral együtt felfedezni a tárlat részleteit, hátterét a tárlatvezetések alkalmával. Az idei kiállítás különlegességeként pedig a látogatók exkluzív tárlatvezetésekre is regisztrálhatnak, melyeket összművészeti jelleggel különböző művészeti területek jeles képviselői tartanak majd, mint például Bojár Iván András művészettörténész; Kraszkó Zita, a Femcafe főszerkesztője; Martinkó József, az Octogon főszerkesztője, Ugron Zsolna írónő és Vitáris Iván zenész.
Koncepcióját tekintve, az idei kiállítás visszatalál a természethez, és középpontba kerül a környezettudatosság és az újrahasznosítás. Az elmúlt időszak az újfajta megközelítések időszaka volt, és ahogy a háztartásokban nagy szerepet kapott az otthonok újragondolása, a hazai és regionális tervezők 2020–21-ben készült termékeire is jellemző ez a friss és új szemlélet. Ezt az újgenerációs tervezői látásmódot hozza a kiállítás párhuzamba a víz ciklikus attitűdjével, mely a termékek életújtában is megfigyelhető. Az installációs elemek leginkább újrahasznosított anyagokból készültek, vagykésőbb használják újra az elemeiket.
A rendezvény keretében megvalósulnak a HFDA Academy: Design Dialog, több részből álló edukációs jellegű kerekasztal-beszélgetések is, magyar és regionális szakemberek részvételével. A beszélgetések időpontjáról és a tárgyalt témakörökről a kiállítás honlapján érhető el bővebb információ.
kiállítás | program | dizájnhét | ajánló | budapest | VR
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!