Az ausztrál légitársaság átszállás nélkül, húsz órás menetidő alatt tervezi teljesíteni a Sydney–New York távolságot.
Valószínűleg nincs ember a Föld bolygón, aki szívesen száll át, ha repülővel utazik valamerre. Az órák hosszat tartó várakozás. A kényelmetlen padok. A tömeg. Az újbóli becsekkolás minden fájdalma és megaláztatása. Így aztán aki csak teheti, szeret átszállás nélkül eljutni A pontból B-be – főként üzletemberek. Gyorsabb, kényelmesebb, nem kell több alkalommal végigcsinálni az egyre hosszadalmasabb becsekkolási procedúrákat. Létezik az a réteg, amely hajlandó a prémium árkategóriába tartozó járatokat megfizetni, még sincs a piacon olyan alternatíva, amellyel pit stop nélkül lehet eljutni Londonból és New Yorkból Sydneybe.
A háttérben egy roppant prózai ok húzódik meg: jelen pillanatban még nem létezik olyan utasszállító repülőgép, amely képes lenne ekkora távolságot megtenni – ami igen meglepő a 21. század elején, amikor Elon Musk azon dolgozik, hogy a Marsra juttassa az emberiséget.
Ennek az áldatlan állapotnak akar véget vetni a Qantas Airways Ltd., amely már évek óta kacérkodik a Melbourne–Sydney–London–New York négyszögben működő járatok beindításával, és most, hogy a technológia elért erre a szintre, úgy fest, meg is valósítják egykori álmukat. A forradalmi ugrást az Airbus SE és a Boeing új modelljei garantálják, amelyek a Sydney–London távolságot 20 óra 20 perc alatt, a New York–Sydney távot pedig 18 óra alatt.
Alan Joyce, a Qantas egyik igazgatója elmondta, hogy a légitársaság a felpimpelt, „Ultra Long Range” fedőnév alatt ismert Airbus A350-essel fogja beindítani a járatot, amely 2018-ban debütál, 2020-ban pedig a Boeing 777X modellje csatlakozik a flottához. A repülőjegy-foglaló honlapokat még nem érdemes elkezdeni böngészni, mivel a Qantas 2022-re tervezi a Sydney–London táv beüzemelését. És hogy mit lehet nyerni? Számítások szerint a direkt járatokkal a Sydney–London viszonylat négy órával, a Sydney–New York távon három órával lesz rövidebb.
A 2018-ban üzembe álló A350-900 ULR 20 órás utakra készül, de a vállalat készen áll arra, hogy a Qantasszal együttműködve végrehajtsák azokat a változtatásokat, amik a non-stop Sydney–London járathoz szükségesek.
Az elmúlt években a repülőgépek tömegének csökkenésével, az üzemanyag-hatékonyabb hajtóművek megjelenésével a Boeing és az Airbus előtt megnyílt az út a nagy távolságú modellek előtt. Nem véletlen, hogy a nagyban és hosszúban gondolkodó Qantas 2018 tavaszára ígérte a nyugat-ausztráliai Perth és London közötti járat beindítását, ami már a Szent Grálnak tekintett kelet-ausztráliai desztinációk előszobájának is tekinthető.
Nem az ausztrál légitársaság az egyetlen, amely nagy távolságú járatok beindításán gondolkodik: Az Air Singapore arra készül, hogy feltámassza az öt éve a magas üzemanyag-költségek miatt beszüntetett New York-i és Los Angeles-i úti céljait. A United Continental Holdings Inc. mindennap indít járatokat San Franciscóból és Dallasból Szingapúrba, mindkét járat 16 órás repülőutat jelent. A Qantas az első Kenguru-útvonalnak nevezett járatát 1947 decemberében indította el, a Lockheed Constellation négy nap alatt tette meg a Sydney–London távolságot.
Az 1956-os melbourne-i olimpia idején a magyar sportolók Prágából indulva egy Air France-járattal négy nap alatt tették meg athéni, abadani (Irán), karacsi (Pakisztán), bangkoki (Thaiföld), darwini (Ausztrália) megállókkal. Ez hatvannégy óra tiszta repülőidő, plusz a várakozással töltött idő és öt leszállás. Ehhez képest huszonkét órát kibírni séta a parkban.
(Forrás: Bloomberg)
airbus | sydney | melbourne | london | boeing
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!