Close
Így mutatkoztak be a hazai tervezők a Milano Fashion Weeken

Így mutatkoztak be a hazai tervezők a Milano Fashion Weeken

Digitális formában, de így is lenyűgözően.

Hét hazai tervező – Abodi, Cukovy, Elysian, The Four, Kata Szegedi, Zia és Mero – mutatta be a divatvilág egyik fővárosában 2021-es őszi/téli kollekcióit. A nézők nélkül, digitális formában megrendezett Budapest Select bemutató pénteken 11-től zajlott le, és a divathét honlapján lehetett figyelemmel követni. Mi most pár fotót mutatunk arról, hogyan néztek ki a legújabb kollekciók a backstage-ben.

A Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közötti szakmai partnerség egészen 2018 augusztusáig nyúlik vissza, amikor a felek stratégiai megállapodást kötöttek egymással, hogy együttesen segítsék a magyar divatipari szereplők nemzetközi piacokra való belépését. Ennek részeként hozták létre a nemzetközi mentorprogramot, amely immáron számos hazai márkát támogatott országhatáron túli terveik megvalósításában. A program sikerének legfőbb mutatója, hogy a mentorprogramot elvégzett divattervezők egytől egyig pozitív változásokat tapasztaltak exporttevékenységük területén, és bizonyítottan megállják helyüket a nemzetközi piacon is.

A nemzetközi mentorprogram legmeghatározóbb pontja a Milano Fashion Weeken (MFW) való szereplés, amely számos mentorált számára hozta már meg a várva várt áttörést. A nemzetközi piacra való belépéshez nélkülözhetetlen, hogy egy márka több szezonon keresztül is jelen legyen a divat nemzetközi vérkeringésében – a Milano Fashion Weeken való szerepléssel biztosított az intenzív láthatóság a feltörekvő márkáknak, amely egy kiváló lehetőség a későbbi sikerekhez.

Az Olaszország egyes területein hatályban lévő korlátozások, valamint a divathéten dolgozók biztonsága miatt az MFW szervezői idén az online megvalósítás mellett döntöttek, így az eseményen megjelenő hét magyar márka élőben közvetített catwalkvideók segítségével mutatkozhatnak be a nagyközönség és a szakma előtt, Alma és Nini pedig az eseményre készített digitális tartalmaikkal csatlakoznak hozzájuk a Milano Fashion Week oldalán.

Az olasz divathét felvételei – így a magyar tervezők bemutatói is – élőben követhetőek voltak az esemény oldalán, a show után pedig ugyanezen a platformon visszanézhetőek. Az első digitális Milano Fashion Week bemutatói – köztük a magyar márkák tartalmaival – a tengerentúlra is eljutnak, hiszen New Yorkban, a híres Times Square-en is kivetítik a felvételeket, ottani idő szerint szombaton délután 15:00-kor.

“Rendkívül nagy öröm számunkra, hogy ezekben a kihívásokkal teli időszakokban is – ugyan nem szokványos formában –, de részt vehetünk a Milano Fashion Weeken, és nemzetközi kifutókon szemlélhetjük a magyar tervezők fejlődését, amelyet a CNMI-vel közös nemzetközi mentorprogramunknak köszönhetünk. A Milan Fashion Weeken készülő videós és képi tartalmak az esemény hivatalos oldalán lesznek megtekinthetőek, így a buyereken kívül az influencerek, újságírók és divatrajongók is megismerhetik a legújabb kollekciókat. A márkák korábbi alkotásait pedig akár már most megvásárolhatják, a decemberben indult Budapest Select Concept Store webshopból” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

A februári esemény az ötödik alkalom, hogy a Magyar Divat & Design Ügynökség a Budapest Select ernyőmárka alatt vonultat fel magyar márkákat a milánói divathéten. Az ügynökség az ernyőmárkával kíván látványosabb megjelenést biztosítani a magyar termékeknek, hogy azok még erősebb benyomást keltsenek az eseményt megtekintő buyerekben. A Budapest Select fő célja, hogy a tehetséges tervezők saját jegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a külföldi szereplések alkalmával. A konzisztens megjelenésnek köszönhetően a Milano Fashion Week szakmai közössége már tudatosan keresi a magyar brandek kollekcióit az eseményen. A Budapest Select márkanév alatt 2020 decemberében egy kizárólag magyar tervezőket felvonultató webshopot is létrehozott a Magyar Divat & Design Ügynökség, hogy értékesítési platformot, valamint hazai és nemzetközi megjelenési lehetőséget biztosítson a magyar brandeknek.

(Forrás: Magyar Divat és Design Ügynökség)

milano fashion week | hfda | aw21 | kollekció | milánó

FOLYTASD EZZEL

Már nem a Gucci a világ legmenőbb divatmárkája

Letisztultság, kifinomultság, elegancia és időtlenség jelenik meg a Jean Paul Gaultier új kollekciójában

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram