Close
Készen állnak a nemzetközi piacra lépésre a második Design Speed formatervezői

Készen állnak a nemzetközi piacra lépésre a második Design Speed formatervezői

Öt hazai dizájnmárka vett részt a Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint az olasz Istituto Europeo di Design második Design Speed mentorprogramján. A képzés ismét a nemzetközi piacra lépéshez szükséges ismeretek átadására helyezte a hangsúlyt, a vírushelyzet miatt viszont online formában valósultak meg a workshopok és one-to-one meetingek. A mentorprogram végeztével a márkák hatalmas lendülettel indulnak a nemzetközi piac meghódítása felé.

Második alkalommal valósult meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz Istituto Europeo di Design (IED) stratégiai partnerségének eredményeképp a Design Speed mentorprogram, melynek célja, hogy előremutató ismeretek átadásával segítse a hazai szinten már stabil dizájnmárkák nemzetközi piacra lépését. A magyar dizájnipart erős exportorientáltság jellemzi, ezért kiemelten fontos a hazai termékek nemzetközi elérhetőségének erősítése, amely hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához. A programnak köszönhetően a formatervezők felismerhetik tevékenységük kritikus pontjait, illetve sikeresen pozícionálhatják saját márkájukat.

Ígynnek a nemzetközi piacon is jobban megállják helyüket, erősítve ezáltal az országimázst.

Bár a vírushelyzet okozta kihívások online térbe kényszerítették a program workshopjait és one-to-one meetingjeit, a tervezők sikeresen elsajátították a százharminc órányi tananyagot, hat hónap után pedig elkészítették saját projektmunkáikat is. A képzés az első mentorprogram tapasztalatai alapján egy újabb oktatási csomaggal bővült, így a résztvevők a stratégiaalkotás és menedzsment témakörökön túl, sales és kereskedelemi készségeiket is fejleszthették. Ebben a magyar szakértők mellett olasz és amerikai professzorok voltak segítségükre, többek között Jacopo Bargellini stratégiai tanácsadó, aki dolgozott már a Panasonic, a JVC vagy a Swarovski óriásmárkáknak is, Alberto Bottalico, a BCW Global alelnöke és operatív vezetője, aki olyan márkákkal működik együtt jelenleg is, mint a Dyson vagy a Heineken, valamint Anne van Merkensteijn, a Procter&Gamble és a Kiko Milano brandmanagere, nemzetközi üzleti tanácsadó.

Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a képzés tematikájában reflektáljon a megváltozott gazdasági helyzetre, és szakmai tanácsokkal is segítse a márkák fejlődését. Az ügynökség  szélesebb pályázói kör számára biztosított részvételi lehetőséget a programba, a gazdasági társaságok mellett ezúttal egyéni vállalkozók is jelentkezhettek, ezáltal még több iparági szereplő kapott lehetőséget a szakmai fejlődésre. Kimagasló nemzetközi potenciáljuknak köszönhetően a különleges kerámiákat gyártó Error N’ More, a díjnyertes, Logifaces logikai játék megálmodója, a Planbureau, az üvegkombinációiról ismert Marta Edocs, a világításban élenjáró Oleant Lighting, és a tartós anyagokból készült bútorok szakértője, a Socowoo részvételével valósult meg a program.

A márkák már a képzés során is bizonyították, hogy készen állnak a nemzetközi terjeszkedésre. Az Error N’ More bemutatkozhatott a Nemzetközi Kerámia Szimpóziumon, Marta Edocs az Ékszerek Éjszakája Vándordíjjal gazdagodott, a Socowoo csapata részese volt a Construma OtthonDesign szakkiállításnak, a Planbureau termékeit már a tengerentúlról is vásárolják, az Oleant Lighting pedig megnyerte a méltán híres i-NOVO Selection Innovative product díjat. Visszajelzéseik szerint a speciálisan dizájnvállalkozásokra szabott képzés segített kívülről szemlélni a márkáikat. A szakmai mentorok támogatásának köszönhetően jobban megértik a brandjük erősségeit és gyengeségeit, így a jövőben sokkal tudatosabban folytathatják annak építését hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

Bata-Jakab Zsófia
Bata-Jakab Zsófia

„A koronavírus-járvány miatt számos kihívással találtuk szemben magunkat, ezért hatalmas teljesítmény minden érintett részéről, hogy sikeresen megvalósult a 2020-as Design Speed mentorprogram. Az eredmények láttán bizton állíthatjuk, hogy a mentoráltak már nemzetközi szinten is megállják a helyüket. Reméljük, hogy a mentorprogram új lendületet adott számukra, a tanultakat pedig eredményesen tudják majd alkalmazni márkájuk további fejlesztésében” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

mentor | hfda | MDDÜ | design speed

FOLYTASD EZZEL

A luxus új szintje a Balatonnál – Ilyen a LUA Resort télen

Fantasztikus őszi ízek és otthonos hangulat – Így varázsolt el minket a Macesz Bisztró

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram