Variációk végtelenje, stílusosság és kényelem, megengedhető áron? Általában valamelyikről mindig le kellett, hogy mondjunk, mikor kanapét választottunk. Egészen eddig, ugyanis van egy budapesti üzlet, ahol mindez egyszerre valósul meg egy egészen párját ritkító és csodálatos koncepcióban.
Borongós és esős hétfő délelőtt lépek a Feydom Göncz Árpád-híd-közeli üzletébe, a ködbe burkolózó november nyomasztó szürkeségét azonban azonnal megszünteti két dolog: a bútorok élettel teli színkavalkádja és Tihanyi Norbert tulajdonos-ügyvezető átható kedvessége, amint a kanapék végigmutatása közt áfonyateával kínál.
A bútorok azonnal érezhető minőségi nívója és az üzlet niche-jellege miatt elsőre az a benyomásom támad, hogy inkább egy showroomban, semmint egy boltban vagyok, de Norbert közvetlensége és a Feydom alapkoncepciója egy ennél sokkal egyedibb és ügyfélközpontúbb utat jelöl ki.
“Számunkra az első és legfontosabb, hogy úgy szolgáljuk ki a vendégeinket, ahogy sehol senki más — meséli Norbert. — Mi a legjobb megoldást szeretnénk adni mindenkinek, és az sem baj, ha ezt valaki nem nálunk találja meg: sohasem akarunk olyat értékesíteni, ami nem az ügyfél tényleges igényeit elégíti ki. Egyébként nagyon gyakran fordul elő olyan, hogy habár valaki nem nálunk találta meg, amire gondolt, mégis ajánlott minket másoknak. Nálunk borzasztóan fontosak a vásárlók: sokszor a vevők visszajelzései alapján eszközölünk termékfejlesztéseket is.
Mindenkinek a legjobb megoldást szeretnénk adni, és nincs annál jobb érzés, mikor látod, hogy tudsz olyat ajánlani valakinek, amit igazán keres.”
A Feydomot 2005-ben alapította Észak-Macedóniában egy házaspár: Filimena a tervező, aki megálmodja a bútorok vonalait, míg férje, Zoran a gyártásért felel. És mitől tud többet ez a skopjei bútorcég, mint mások? Nos, egy olyan koncepcióban hisznek, melyben egyesül az innováció, a személyesség, a stílus, az időtállóság és a variálhatóság, mindez pedig teljesen megengedhető áron.
“A Feydomnál abból az alapkoncepcióból indulunk ki, hogy ha van egy olyan, viszonylag nagy bútordarabunk, mint a kanapé, akkor az tudjon több egy normál bútornál. Tudjon igazodni az életvitelünkhöz és a rendelkezésünkre álló helyhez egyaránt.
Életvitel alatt arra gondolunk, hogy a bútor az egyedi igényeknek megfelelően legyen többfunkciós és könnyedén át tudjuk alakítani akár fekvőfelületté, vendégággyá, körbeforgatva pedig olvasós-tanulós-tévénézős sarokká úgy, hogy mindeközben abszolút kényelmes maradjon. Emellett, mivel az emberek sokat változtatják a lakhelyüket, olyan kanapékat akartunk alkotni, melyek méretükben és formájukban is alkalmazkodnak az életterünkhöz.
A koncepciónk magja éppen ezért a szabad bővíthetőség és a moduláris gyártás: nálunk gyakorlatilag mindenki a saját bútorának a tervezője. Meglévő elemeinkből méret, forma és szín tekintetében több száz, abszolút egyedi megoldást össze tudunk állítani a vevőinkkel.”
Hogy ez mit is jelent a gyakorlatban? A Feydomnál tizenkét különböző kanapécsalád és ezek kiegészítő elemei találhatók, viszont az, hogy ezeket milyen hosszúságban, alakban, színben és anyagban szeretnénk az otthonunkba, gyakorlatilag teljesen a fantáziánkra van bízva.
“Mikor megnyitottuk a Feydom magyarországi üzletét, egyeztettünk más országok üzleteivel a vásárlói szokásokról a modularitás és szabadon variálhatóság tekintetében, és körülbelül mindenhol az volt a tapasztalat, hogy a showroomban vagy üzletben kiállított bútorokat választják a vevők. Ezért mi is így alakítottuk ki az üzletünket, viszont egészen meglepő volt, hogy itthon abszolút az ellentettje történt:
a magyarok azonnal ráéreztek az alakíthatóság lehetőségére és imádják a saját ízlésük szerint megálmodni a bútoraikat. Borzasztóan örülünk annak, hogy ennyire kreatívak a magyarok.
A Feydom nem csupán a magyaroknál ennyire sikeres: az alapítás óta számos szakmai díjat zsebelt be a cég, amit a bútorok kifogástalan minősége és stílusossága mellett azt a szemléletváltást is díjazza, amit a variálhatóság, a moduláris gondolkodás és az ügyfélközpontú tervezés ilyen mértékű innovációja jelent a bútorgyártásban.
“Nálunk teljesen szabad kezet kap a vásárló. Ha hosszabb részt akar, hosszabbat kap, ha L-alakot akar, megcsináljuk neki; ha puhább szövetből szeretne ugyanolyan színt, figyelembe vesszük a termékáttervezésnél. Ez a fajta átalakíthatóság és átrendezhetőség meg-megtalálható egy-egy versenytársnál, de az, hogy az egész koncepciót ez járja át, sehol máshol nincs. Emellett nagyon gyorsak vagyunk gyártásilag, jellemzően négy hét alatt elkészítünk egy új, teljesen egyedi dizájnú kanapét, amit a vevőink gyakran el sem hisznek.
Máshol még az előre gyártott termékek is több hónap alatt érkeznek meg és akkor is bizonytalan időben, mi pedig már előre, napra pontosan meg tudjuk mondani, mikor érkezik a termék.
Nagyon fontos az is, hogy hiszünk a teljes transzparenciában: mindent előre megmondunk, azt is, hogy az ügyfél által megálmodott termék megfelelő-e arra, amire használni szeretné: semmi olyat nem értékesítünk, amiben mi magunk nem hiszünk. Ez a légkört is nagyon barátságossá teszi:
elég csak megnézni az online visszajelzéseinket, csak ötcsillagos értékeléseink vannak. Nálunk ez az alap.”
A Feydom — végtelenül variálható — kínálatában a skandináv, letisztult vonalat követő daraboktól a sztenderdebb és bárhová könnyen illeszthető dizájnokon át az egészen extravagáns, geometrikus elemekből álló verziókig mindent megtalálunk, amiből kiindulhat a fantáziánk.
Úgyhogy ha szeretnénk egy olyan kanapét magunknak, ami abszolút a mi igényeinket követi, mindezt pedig minőségi, időtálló, cserélhető, variálható és elképesztően stílusos (és pénztárcakímélő) módon olyan szakemberek segítségével, akik tényleg csakis ránk figyelnek, akkor irány a Feydom és álmaink kanapéja!
(Fotók: Feydom)
moduláris | feydom | dizájn | kanapé | bútor
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!