Így döntik el a magyarok, hogy hová utaznak legközelebb

A költségvetés fontos, de nem a legfontosabb faktor, amikor a következő úticélunkról döntünk – mutatja egy friss reprezentatív kutatás.

A magyarok sokkal inkább támaszkodnak barátaik, családtagjaik ajánlására az utazás tervezésekor, mint a régió vizsgált országainak lakói. De nemcsak ebben tűnünk ki:

mi vagyunk azok, akik a legkíváncsibbak vagyunk a felkeresett ország helyi specialitásaira, és mi üldögélünk legszívesebben kávézókban is.

A Kiwi.com, a vezető cseh utazási technológiai vállalat arról készített reprezentatív felmérést Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában, hogy mi alapján választanak úticélt azok, akik az elmúlt hat évben legalább kétszer jártak külföldön, és hogy mi az, amit sosem hagynak ki, amikor egy új országban járnak.

A régióban az ár dönt, nálunk a barátok

Míg régiós átlagban a költségvetés a legmeghatározóbb a következő úti cél kiválasztásánál, addig a magyaroknál sokkal inkább a barátok, családtagok ajánlása dönt, és az utazásra szánt összeg csak a második ebben a sorban.

Nekünk leginkább tehát a barátok, családtagok ajánlása számít, honfitársaink ötvenhat százaléka az ő beszámolóik alapján választja ki a következő úti célját.

Ötvenkét százalékot befolyásol az ár, negyvenhat százalék pedig biztosan végez online kutatást, sőt kb. minden tizedik magyar a Facebookról, Instagramról szerez inspirációt. Akadnak olyanok is (három százalék), akik TikTok.videókat pörgetve kapnak kedvet egy-egy úti célhoz. – Természetesen a fiatalabb generáció tagjai a legfogékonyabbak a social csatornák utazásos tartalmaira, de a Z generáció tagjainak az utazás, felfedezés iránti fokozott érdeklődésére utal az is, hogy a barátok ajánlásaira is ők a legkíváncsibbak – osztotta meg a kutatás kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

Ízek és ücsörgés – erre vágyunk különösen, amikor utazunk

Tízből hét magyar biztosan felkeres olyan helyeket, ahol megkóstolhat helyi ételeket, és közel minden ötödik magyar képet is készít a tányérjáról, amit aztán megoszt a különböző közösségi felületein.

A régiós adatok alapján a magyarok a legkíváncsibbak a helyi ételek ízeire. Még ennél is inkább kitűnünk abban, hogy mi szeretünk leginkább kávézóban ülni és onnan szemlélni a világot. Nemek közül a nőkre (negyvenhat százalék) ez különösen igaz, generációkat tekintve pedig a Z generáció emelkedik ki (negyvennégy százalék). A kávézóban üldögélésben egyébként mind a nemeket, mind pedig a korosztályokat tekintve mi visszük a prímet a régióban vizsgált országok közül.

A magyar fiatalok kevésbé élőznek utazás közben

Fotókat biztosan készít a magyar utazók hatvannégy százaléka, Facebook és/vagy Instagram sztorit pedig a tizennégy százaléka. Ezek ránk kevésbé jellemzőek, mint a környező országokban élőkre.

Természetesen a fiatalabb generáció az, amelyik inkább élőzik utazás közben. Nincs ez másképp a nálunk sem: minden ötödik magyar fiatal osztja meg utazásos élményét azonnal sztoriban, de e az adatokból úgy tűnik, hogy a magyar Z generáció tagjai kevésbé élőznek utazás közben, mint a cseh, a lengyel, a román vagy szlovák fiatalok.

(Fotók: Getty Images)

 

úti cél | utazás | magyarok | ajánlás | külfüld

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom