Close
Kiderült, hogyan szeretnek a magyarok külföldön fizetni

Kiderült, hogyan szeretnek a magyarok külföldön fizetni

És még az is kiderült, hová szeretnénk idén utazni. 

Külföldi utazásai során inkább bankkártyával, okostelefonnal vagy okosórával fizet a magyarok hatvankét százaléka, a digitális fizetések külföldi használatát tekintve ez a második helyezés a régiós rangsorban a Visa nyolc közép- és kelet-európai országot vizsgáló tanulmánya szerint.

– A trend a koronavírus-járvány miatti korlátozások idején alakult ki, és ezek a szokások most már a külföldi tartózkodás során is megjelennek a fizetési preferenciákban – mondta az utazási és fizetési szokásokat felmérő kutatás megállapításait ismertetve Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

A válaszadók a digitális megoldást döntően a fizetési mód kényelmével, gyorsaságával, biztonságával, illetve a készpénz elvesztésének kockázatával indokolták. Emellett a válaszadók negyven százaléka szükségtelennek tartja készpénze helyi valutára váltását.
A magyarok túlnyomó többsége, nyolcvankilenc százaléka ugyanazt a kártyát használja otthon és a külföldi utazások alkalmával is, és csak tizenegy százalék vesz igénybe más kártyát a külföldi fizetésekhez. Utóbbi válaszadók közel fele úgy nyilatkozott, biztonságosabbnak érzi, ha nem az elsődleges fizetési kártyáját használja külföldön.

A válaszadók külföldön a leggyakrabban a benzinkutaknál fizetnek kártyával, okostelefonnal vagy okosórával, de a bevásárlóközpontokban, az éttermekben és az élelmiszerboltokban, valamint a múzeumokban, galériákban és vidámparkokban is népszerű ez a megoldás.

A felmérés szerint idén a többi közép- és kelet-európai ország lakosaihoz viszonyítva a magyar válaszadók közül kevesebben terveznek három éjszakánál hosszabb időre külföldre utazni, ilyen üdülést a magyarok közel egyharmada tervez. A lengyelek, csehek és bolgárok mintegy negyven százaléka szándékozik hosszabb, határaikon kívüli vakációra indulni. A románok több mint ötven százaléka, a szlovénok hatvankét százaléka tervez hosszabb külföldi nyaralást idén.

Rövid, hétvégi kiruccanásra a magyarországi válaszadók egyharmada készül, hasonló arányban, mint a szlovákok és a románok. Ezek az utak népszerűbbek a szlovénok és a horvátok körében. A magyar válaszadók tizenöt százaléka tervez bevásárlóutat a környező országokba, ezek célpontja elsősorban Ausztria, Szlovákia és Horvátország.

A magyarok közel fele általában több hónappal az utazás előtt tervezi meg vakációját, húsz százalékuk pedig körülbelül egy hónappal előbb kezdi meg az előkészületeket. A hazai válaszadók idei első számú nyaralási úti célja Horvátország, Olaszország, Görögország és Spanyolország.

A hétvégi városlátogatások során a legtöbben Bécset, Rómát és Prágát jelölték meg úti célként. A magyarok egyharmada körülbelül egy hónappal előbb, több mint tizenhat százaléka pedig egy-két héttel korábban tervezi meg rövid kiruccanását.

A reprezentatív felmérést Lengyelországban, Csehországban, Magyarországon, Romániában, Bulgáriában, Szlovákiában, Szlovéniában és Horvátországban készítették idén április-májusban, országonként ezer, 18-65 év közötti embert megkérdezve.

(Forrás: MTI, fotók: Getty Images, Unsplash, Pixabay)

 

bankkártya | fizetés | utazás | külföld | okostelefon

FOLYTASD EZZEL

Negyedmillió forinttal többe kerül egy nyaralás a magyarok egyik kedvenc célpontján

Egy uszoda megkérdezte a vendégeket, hogy hajlandók-e otthon zuhanyozni

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram